دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
روایتی از سفر مطیعی، سیار و عرفان‌پور به لبنان و سوریه

«شام ملیتا»، روایت محمدرضا وحیدزاده از سفر گروهی به همراه شاعرانی مانند میثم مطیعی، محمدمهدی سیار و میلاد عرفان‌پور، به لبنان و سوریه، از سوی نشر معارف در قم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، «شام ملیتا» روایتی از سفر به لبنان و سوریه است. محمدرضا وحیدزاده به همراه میثم مطیعی، محمدمهدی سیار، دکتر رضوانی و میلاد عرفان‌پور سفری به لبنان انجام داد که این کتاب روایت‌کننده بخشی از وقایع و اتفاقاتی است که در آنجا داشته‌اند.
 
 در این کتاب می‌خوانیم:
 «از روضه الحوراء زینب سلام الله علیها که می‌آییم بیرون، احساس آشنایی دارم؛ مثل زمان‌های بعد از زیارت قبور شهدا در بهشت زهرای تهران سبک شده‌ام. همگی سوار ون می‌شویم و می‌رویم سمت دفتر کار ص.ج، هنگام نزدیک شدن به سیطره‌ها ص.ج. اشاره می‌کند که کسی فارسی حرف نزند. خودش به عربی محاوره، جمله کوتاهی می‌گوید و عبور می‌کنیم. توضیح می‌دهد که در اینجا حضور چند ایرانی در یک ون، سوژه خوبی برای گزارش دادن است. جلوی کوچه دفتر کار ص.ج. چند بلوک سیمانی است و نگهبانانی که به نوبت پاس می‌دهند. دفتر کار ص.ج. محیطی ساده با چهره اداری معمول و مقداری نشانه عربی است. یک دست مبل، موکتی قدیمی، تصاویری از امام و رهبری، چند کتاب به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی، میز کار شلوغ و البته یک تخته وایت برد دیجیتال که مجهز به حافظه جانبی و دستگاه‌های اسکن و کپی است، چیزهایی است که وسایل داخل اتاق را تشکیل می‌دهد.»
 
«شام ملیتا» در ۸۴ صفحه و به قیمت ۱۲ هزار تومان از سوی دفتر نشر معارف در قم به بازار کتاب عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها