سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴
​آموزش مدیریت احساسات به کودکان با «گاستون»

اورلی شین شو شین، در مجموعه کتاب‌های «گاستون» مدیریت احساسات را به کودکان می‌آموزد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کودکان هم مانند بزرگسالان دارای احساسات مختلفی مانند شادی، حسادت، عصبانیت، شرمندگی، خجالت، وحشت‌زدگی، ناراحتی و بداخلاقی هستند که در مواجهه با موارد مختلف از خود بروز می‌دهند اما نمی‌دانند چگونه باید با این احساسات برخورد کنند.
 
اورلی شین شو شین، در مجموعه کتاب‌های «گاستون» که برای گروه سنی خردسال و کودک نوشته و تصویرگری کرده، در قالب داستانی ساده با زبانی کودکانه به هیجانات مختلف کودکان می‌پردازد و شناخت و مدیریت احساسات را به آن‌ها می‌آموزد.
 
این مجموعه که با ترجمه ناهید درودیان‌راد، از سوی انتشارات پرتقال منتشر شده، شامل هفت جلد با عنوان‌های «من گاستون خوشحال هستم»، «من گاستون عصبانی هستم»، «من گاستون شرمنده هستم»، «من گاستون ناراحت هستم»، «من گاستون خجالتی هستم»، «من گاستون ترسو هستم» و «من گاستون حسود هستم» است.
 
داستان‌هایی که در جلدهای مختلف این مجموعه بیان می‌شود درباره اسب کوچک شاخ‌داری به نام گاستون است که به همراه خانواده‌اش زندگی می‌کند. گاستون در هر جلد ماجرایی برایش پیش می‌آید که سبب بروز احساس جدیدی در او می‌شود و در ادامه سعی می‌کند با این احساس کنار بیاید، مثلا اگر احساس ناراحتی می‌کند، با استفاده از راهکاری آن را از خود دور کند یا اگر خوشحال است، با کمک کردن به دیگران آن‌ها را نیز در خوشحالی‌اش سهیم کند. گاستون یال‌های جادویی دارد که رنگین‌کمانی است و با هر احساسی رنگش عوض می‌شود.
 
البته اورلی شین شو شین، در مجموعه کتاب‌های «گاستون» فقط به بیان احساسات این اسب شاخ‌دار بسنده نمی‌کند و تلاش می‌کند به صورت غیرمستقیم با بیان پرسش‌هایی، کودک را در روند داستان سهیم کند و او را نسبت به احساسات و هیجاناتش کنجکاو کند و در ادامه راه‌هایی برای غلبه بر احساسات به کودک بیاموزد.
 
انتشارات پرتقال، مجموعه هفت جلدی «گاستون» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 150 هزار ریال برای هر جلد منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها