دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
قربانی کردن بچه‌‌ها برای شیاطین در «کارناوال شوم»

نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های ترسناک می‌توانند کتاب «کارناوال شوم» اثر ریچارد دنی را بخوانند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «کارناوال شوم» یک جلد از دوگانه‌ای در ژانر وحشت اثر ریچارد دنی است که با ترجمه مشهود غفارکنی از سوی انتشارات پرتقال برای گروه سنی ۱۲ سال به بالا منتشر شده است.
 
ریچارد دنی درباره این دوگانه می‌گوید: «نوشتن این دو‌گانه واقعا برایم لذت‌بخش بود. موقع نوشتن این داستان‌ها خیلی به کاراکتر سیمون نزدیک شدم و برقراری رابطه‌اش با مونتی قسمت مورد علاقه خودم بود، البته جدا از ماجرای اشباح ترسناک! از همه شما بابت حمایت از دو کتاب «کتابخانه ارواح» و «کارناوال شوم» تشکر می‌کنم. این قصه فعلا همین‌جا تمام می‌شود؛ اما خدا را چه دیدید شاید در آینده داستان‌های بیشتری در کار باشد.»
 
داستان «کارناوال شوم» در قالب 10 فصل به هم پیوسته روایت می‌شود. ماجرا از این قرار است که روح دلقک شیطان‌صفتی به نام گریم‌شا که بچه‌‌ها را برای شیاطین قربانی می‌کرده، شهر پاتینگر را تسخیر کرده است اما مردم شهر این مساله را باور ندارند و وقتی متوجه این قضیه می‌شوند او را می‌‌سوزانند، اما روح دلقک به فعالیت‌‌های شیطانی خود ادامه می‌‌دهد و بچه‌‌های زیادی در کارناوال شهر پاتینگر گم می‌‌شوند. سایمون و عمویش می‌خواهند به اوضاع سروسامان دهند اما سایمون اصلا مطمئن نیست که از پس کنترل اوضاع بربیاید. آن‌ها کارشان را از کتابخانه‌ شهر شروع می‌‌کنند و به درخواست شهردار شهر، مجبورند با گروه دیگری از کارآگاه‌‌های ماورالطبیعه همکاری کنند. در این زمان کابوسی شکل می‌گیرد که ممکن است سایمون و دوست‌های جدیدش را راهی جنونی بی‌انتها کند.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «در راه برگشت به کارناوال تازه آرام‌آرام دوزاری‌ام می‌افتد. آن عکس ناتاشا وارد که خانم زار در رستوران نشانم داده بود، 99 درصد مطمئنم می‌کرد شبحی که دیدیم او بوده و همان‌طور که حدس می‌زدم، او جزو اشباح خوب است یا حداقل من این‌طوری فکر می‌کنم. اما الان نمی‌توانیم از پاتینگر برویم. هنوز کارمان این‌جا تمام نشده و دو‌سه روز دیگر برمی‌گردیم تا درست و حسابی از خجالت گریم‌شا دربیاییم. این دلقک عوضی باید گورش را گم کند. و اگر او همین‌قدر که فکر می‌کنیم قدرتمند باشد، ما به شدت به کمک احتیاج داریم و من خوب می‌دانم باید به چه کسی زنگ بزنم.»
 
انتشارات پرتقال، کتاب «کارناوال شوم» را در قالب ۸۳صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۷هزارتومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها