پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹
روایت مرموز قاتل خشن

ژان کریستف گرانژه یکی از چیره دست‌ترین نویسندگان فرانسوی در نوشتن داستان‌های پلیسی است. «رودهای ارغوانی» از کارهای مهم این نویسنده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «رودهای ارغوانی» نوشته ژان کریستف گرانژه با ترجمه عباس آگاهی به عنوان هشتادوپنجمین کتاب از مجموعه پلیسی «نقاب» از سوی انتشارات جهان کتاب راهی بازار نشر شده است. 

عباس آگاهی از ژان کریستف گرانژه پیش از این رمان «پرواز لک‌لک‌ها» را ترجمه کرده است.

گرانژه  روزنامه‌نگار، گزارشگر بین‌المللی، نویسنده و فیلمنامه‌نویس متولد سال ۱۹۶۱ است. آثار این نویسنده فرانسوی به بیش از ۳۰ زبان ترجمه‌ شده‌اند.
«رودهای ارغوانی» ۱۲ فصل اصلی دارد که ۶۰ بخش را در خود جا داده‌اند. «رودخانه‌های سرخ»‌ ساخته ماتیو کاسویتز فیلم معرفی است  که در سال ۲۰۰۰ با اقتباس از این کتاب با بازی ژان رنو در نقش قش پی‌یر نییِمان ساخته شد.

با پیدا شدن جسد برهنهٔ یک مرد جوان در شهر کوچک و دانشگاهی گرنون، ماجرای نییِمان به طور موقت از دستور خارج می‌شود و او در مقام یک متخصص حرفه‌ای به محل اعزام می‌شود. جسد متعلق به کتابدار دانشگاه است که میان صخره‌ها، نزدیک رودخانه‌ای که از حاشیهٔ پردیس دانشگاه می‌گذرد، رها شده است. بر روی جسد آثار شکنجه دیده می‌شود. وقوع قتل‌های دیگر، به شیوه‌هایی مشابه و ظاهراً همراه با اجرای نوعی آداب خاص، سربازرس را رودرروی قاتلی مرموز و معمایی پیچیده قرار می‌دهد...

بخشی از کتاب: اوباش مست انگلیسی پس از خاتمه مسابقه فوتبال، مردی را به ضرب دشنه می‌کشند. سربازرس پی یر نییمان، در تعقیت آن‌ها و به هنگام دفاع از خود مرتکب قتل می‌شود.  او که از اعضای کار کشته دایره جنایی و متخصص جرایم اخلاقی است، پیش‌تر به خاطر برخورد خشونت آمیز با مجرمان توبیخ شده بود....

«رودهای ارغوانی» نوشته ژان کریستف گرانژه با ترجمه عباس آگاهی  در ۳۳۶ صفحه، شمارگان ۵۵۰ نسخه و قیمت ۴۸ هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها