چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
مجموعه شعر «نارنجی و نارنگی» به دست خردسالان رسید

مجموعه شعر خردسال «نارنجی و نارنگی» سروده فرشته امینی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شعرهای کودکانه علاوه بر آشنا کردن بچه‌ها با دنیای اطرافشان، می‌توانند کلمات بسیاری را به آن‌ها آموزش داده و توانایی برقراری ارتباط با دیگران را در آن‌ها تقویت کنند. مجموعه شعر خردسال «نارنجی و نارنگی» سروده فرشته امینی که با تصویرگری آرزو قلی‌زاده از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر (مهرک) راهی بازار کتاب شده است، خردسالان را با موضوعاتی مثل زمان، طلوع و غروب خورشید و عناصر آسمان و زمین آشنا می‌کند.
 
همچنین این کتاب که دربردارنده 15 شعر با مضامین مختلف است، بچه‌ها را با مفاهیم مختلفی مانند ماشین، سماور، قوری، آیینه و اشیایی که در اطرافشان است، آشنا می‌کند. برخی دیگر از اشعار این مجموعه نیز رنگ‌های مختلفی مانند زرد، نارنجی، آبی، زرد و ... را به کودک آموزش می‌دهند.
 
«برکه، برف، جزیره، باران، هفته، صورت، مامان‌بزرگ، آبی، زرد، نارنجی، خواهر، سماور، آیینه، مرغ و ماشین» عنوان شعرهایی است که در این مجموعه گنجانده شده است.

در یکی از شعرهای این مجموعه می‌خوانیم:
«می‌چرخن و می‌چرخن
برفای دونه دونه
می‌بارن و می شینن
روی درخت خونه
سرسری آی سرسری
برف سفید دون دون
میون سوز و سرما
یخ نزنی نی‌نی‌ جون»
 
بخش کودک و نوجوان انتشارات سوره مهر (مهرک) کتاب «نارنجی ونارنگی» را با شمارگان دوهزار و 500 نسخه و قیمت 32 هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها