دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۴
قرآن کریم و معجزات آن در علوم مختلف به زبان ساده

کتاب «تحقیقات اعجاز قرآن در علوم » تألیف محمدعلی آذرمنش در بخش‌هایی به زبان ساده به جایگاه علوم مختلف در قرآن کریم پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) این کتاب اثر جامع و کاملی است که در زمینه‌ها و علوم مختلفی که مورد تحقیق است پژوهش کرده تا به زبانی آسان آن را در اختیار همگان قرار داده باشد. نویسنده در فصل‌های مختلف معجزات قرآن را بررسی کرده است.

علوم کیهانی ـ نجوم و فضاشناسی اولین فصل این کتاب است که در آن درباره سال نوری، حرکت و ادغام کهکشان‌ها در قرآن، موضوعاتی مانند شهاب‌سنگ‌ها و دوبعدی شدن اجسام در درون سیاهچاله‌ها، اعجاز علمی قرآن کریم بزرگی جهان هستی صحبت شده است.

علوم طب وپزشکی و بهداشت و سلامت عنوان فصل دوم کتاب است. در این بخش هم به خاصیت شفابخشی عسل از دیدگاه قرآن، ارتباط استرس وچشم‌ها از دیدگاه قرآن، فواید خنده و شادی از دیدگاه اسلام، راهکارهای قرآن برای مشکلات روانی، اعجاز روانشناسی صدا در قرآن، اعجازهای شگفت‌انگیز قرآن درباره سیستم بدن انسان، بهداشت پوست، بهداشت گوارشی، طب و تغذیه قرآنی اشاره شده است.

علوم اعداد و ریاضیات عنوان دیگر بخش این کتاب است که در بخش اصلی به اعجاز عددی حروف مقطعه قرآن اشاره دارد و می‌گوید:«عبدالرزاق نوفل» در کتابی که از ایشان به فارسی تحت عنوان «اعجاز عددی در قرآن کریم» ترجمه شده است، همت گماشته تا اثبات کند که در مفاهیم قرآن به لحاظ عددی تناسب دقیق ریاضی را می‌توان کشف کرد.

به اعتقاد محمدعلی آذرمنش مفاهیم قرآنی که با هم تقابل معنوی دارند، چون عقل و نور، به لحاظ عددی با هم مساویند و در بعضی موارد، افزایش تعداد یک مفهوم نسبت به مفهوم دیگر به نسبت صحیح ریاضی قابل بیان است، به عبارت دیگر به قول مولف؛ از جمله تناسب‌ها و هماهنگی‌های عددی که در قرآن کریم می‌یابیم موضوع چندبرابری آن‌هاست.»

علوم زیستی طبیعی و تجربی و فیزیکی بخش دیگر کتاب است که اشاره قرآن کریم به سوره‌های مختلف را بیان می‌کند. «پیش‌بینی‌های قرآن» و «علم ماورایی و علم الاسماء» عنوان آخرین بخش‌های این کتاب است.

کتاب «تحقیقات اعجاز در قرآن» نوشته محمدعلی آذرمنش از سوی انتشارات پیام آزادی به بهای 50 هزارتومان در شمارگان 3000 نسخه منتشر شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها