دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۵
چه غذاها و خوراکی‌هایی را با هم نخوریم؟

کتاب «بدون محدودیت بخورید، وزن کم کنید و سالم شوید!»، با این شعار که «شما غذا می‌خورید که زندگی کنید، نه اینکه زندگی می‌کنید که غذا بخورید!»، خواننده را برای رسیدن به لذت خوردن بدون ترس از چاقی، راهنمایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، چه چیزی از این بهتر است که انسان در وعده‌های غذایی با لذت و سیر غذا بخورد، بدون اینکه ترس از چاق شدن داشته باشد! با داشتن یک برنامه درست و تغذیه سالم می‌توان به این رویا دست یافت.
 
کتاب «بدون محدودیت بخورید، وزن کم کنید و سالم شوید!» نوشته ماشاءالله کشفی (فرخنده)، پزشکی است که خود سال‌ها درگیر بیماری بوده و در نهایت راه درمان مشکلات خود را نه در داروهای شیمیایی، اشعه درمانی و ...، بلکه در تغذیه سالم یافته است. این اثر در 9 فصل به «رژیم و سلامتی»، «بحران‌های پاکسازی بدن از بیماری‌ها»، «روش طبیعی تندرستی»، «فیزیولوژی و آناتومی بدن انسان»، «اصول (ممنوعیت‌های) ترکیب مواد غذایی»، «تغذیه و سلامتی»، «بررسی و آزمایش یک نوع تغذیه»، «رژیم براساس روش طبیعی تندرستی» و « نکاتی درباره بیوشیمی بدن انسان» می‌پردازد.

 
مردم با کدام ساز برقصند؟
مولف در مقدمه کتابش نوشته است: «این مردم روزی از دانشمندان خود شنیده‌اند که گوشت غذای اصلی انسان است و حالا از همین دانشمندان می‌شنوند که خوردن گوشت زیاد بیمارکننده است. آن‌ها با هر خبری که درباره جنون گاوی، آنفولانزای مرغی و خوکی و اسکرپی گوسفندان می‌شنوند، با ترس و لرز غذا می‌خورند و نمی‌دانند با کدام ساز برقصند. تماشاگر فاجعه‌ای هستیم که روزی ندانسته شروع شده است و حالا که دانسته می‌خواهند سروته آن‌ را به‌هم آورند، می‌بینند که دیگر دیر شده است و این مردم توان ندارند که با عوارض ترک مواجه شوند و ترجیح می‌دهند با دارو زندگی کنند. من چون مادرزادی بیمار به دنیا آمدم، قبلا چشمانم باز شده بود و سال‌ها در دانشکده‌های پزشکی چه در آمریکا و چه در ایران، علم پزشکی را مطالعه کردم و به دنبال تندرستی مجبور شدم در اتریش مقیم شوم، زیرا شانسی برای زنده ماندن نداشتم و بعد از سال‌ها خوردن مواد شیمیایی، اشعه‌درمانی و اعمال جراحی متعدد می‌دانستم که این روش‌ها برای من تندرستی به‌بار نخواهند آورد... بالاخره این شانس را یافتم که در این گوشه از جهان با علت بیماری‌هایم آشنا شوم و اکنون که این کتاب را جمع‌بندی می‌کنم، به روزهایی می‌اندیشم که مثل شما از دکتری به دکتر دیگر و از آزمایشگاهی به آزمایشگاه دیگر می‌رفتم و فکر می‌کردم که تندرستی در داروهایی وجود دارد که ندانسته مانند هر بیماری آن‌ها را قورت می‌دادم. امروزه تمام سعی و تلاشم این است که به شما اطلاعاتی را منتقل کنم تا هرچه زودتر نسبت به سرنوشت تندرستی خود واقف شوید و تا دیر نشده نیازهای بدن خود را تأمین کنید تا مجبور نشوید مانند من در اثر ناآگاهی، بارها عمل شوید و این همه دارو در بدن خود بریزید و با اشعه خود را بسوزانید.»


ترکیب پروتئین با نشاسته
«هرچند وقت یک‌بار، شیمی‌دان یا دکتری خود را به مردم معرفی کرده و درباره این موضوع بحث می‌کند که بهتر است انسان از خوردن مواد پروتئینی با نشاسته‌ها خودداری کند. آن‌ها متذکر می‌شوند که انسان از سلامتی بهتری برخوردار می‌شود وقتی که این دو ماه را جدا از هم مصرف کند. چند صباح بیشتر طول نمی‌کشد که یکی دیگر از همکاران این شیمی‌دانان یا اطبا، توصیه می‌کند که پروتئین با نشاسته دقیقا همان‌طوری هضم می‌شود که جدا از هم هضم می‌شوند. این اظهارات از طرف دو گروهی مطرح می‌شود که از حوزه تغذیه اطلاعی ندارند. دانش شیمی‌دان درباره شیمی است و پزشکان برای مبارزه با بیماری‌های تربیت شده‌اند. ترکیب کردن پروتئین و نشاسته به‌طور دائم، باعث ناراحتی‌های گوارشی و بسیاری از بیماری‌های دیگر می‌شود.»


هندوانه و خربزه را با هیچ ماده غذایی ترکیب نکنید
«هندوانه و خربزه خیلی مشکل با مواد دیگر ترکیب می‌شوند و شاید فقط با بعضی از میوه‌ها بشود آن‌ها را ترکیب کرد. کسانی که دستگاه گوارش قوی دارند، می‌توانند انگور یا میوه‌های نیمه‌ترش را با هندوانه و خربزه ترکیب نمایند. اما دکتر وترانو معتقد است که هندوانه و خربزه وقتی طولانی‌مدت در معده بمانند تا مواد دیگر هضم شوند، بسیار سریع‌تر از هر میوه دیگری تجزیه و تخمیر و باعث دل‌درد می‌شوند. هرگز هندوانه را با مغزجات نخورید. هندوانه و خربزه انواع متفاوتی دارند، اما بهتر است که در هر وعده غذایی فقط یک نوع از آن‌ها خورده شود. بهترین کار این است که هندوانه و خربزه را به تنهایی خورد، این اصل در مورد بیشتر مردم صدق می‌کند.»
 
نخستین چاپ کتاب «بدون محدودیت بخورید، وزن کم کنید و سالم شوید!» در 248 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه به بهای 38 هزار و 900 تومان از سوی انتشارات نسل نواندیش به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها