چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
ماجرای عاشقانه‌ بدفرجام در نخستین رمان شاهین شجری‌کهن

رمان «اگر باران دریا بود» نوشته‌ شاهین شجری‌کهن از سوی انتشارات روزنه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان «اگر باران دریا بود» نوشته‌ شاهین شجری‌کهن و به دبیری فاضل ترکمن از سوی انتشارات روزنه منتشر شد. این رمان که روایتی شخصی و متکی به رفت‌وبرگشت‌های زمانی است، در 288 صفحه داستان مردی را بازگو می‌کند که پس از سال‌ها سرگشتگی و گذر از یک ماجرای عاشقانه‌ بدفرجام، به شهر کودکی‌اش برگشته و هم‌زمان که نظاره‌گر مبارزه‌ مادربزرگ محتضرش با بیماری‌ست، خاطرات سال‌های رفته را هم در ذهنش مرور می‌کند.
 
این اولین رمان منتشرشده‌ شجری‌کهن و بخش نخست از سه‌گانه‌ای‌ست که به‌زودی جلدهای بعدی‌اش نیز به چاپ خواهد رسید.

شاهین شجری‌کهن، متولد 1360 در بندرانزلی، نویسنده و روزنامه‌نگار و دبیر تحریریه‌ ماهنامه‌ «فیلم» است و علاوه بر مطالب ژورنالیستی و رمان، مجموعه شعری نیز آماده‌ انتشار دارد که به‌زودی از سوی انتشارات مروارید روانه‌ بازار خواهد شد.
 
در بخشی از رمان «اگر باران دریا بود» می‌خوانیم:
«چار قدم آن‌طرف‌تر از قهوه‌خانه‌ی آقا موسی، توی حیاط شعبه‌ی تعطیل‌شده‌ی بانک ملی، چند تا از بازنشسته‌های شیلات جالیز کرده‌اند و خیار و گوجه کاشته‌اند. سگ خالدار سیاه‌وسفیدی را با طناب بسته‌اند به یک ستون فلزی و سه چهار نفری دوره‌اش کرده‌اند، فحش می‌دهند و کتکش می‌زنند. سگ بینوا گوله شده توی خودش و پوزه‌اش را می‌مالد به خاک. از درد به خودش می‌پیچد. دست‌وپای دراز و بی‌قواره‌اش را تکان می‌دهد و مأیوسانه تلاش می‌کند پشت خودش پنهان شود. پرپر می‌زند. دور ستون می‌دود. طناب دور گردنش کشیده می‌شود و زوزه‌اش را خفه می‌کند. ماده است. انگار یکی از دست‌هایش را شکسته باشند نامردها. راه که می‌رود دستش روی زمین کشیده می‌شود. نره‌غول‌ها یک جوری سگ بیچاره را دوره کرده‌اند که انگار اژدهای سه‌سر گرفته‌اند. یکی‌شان با لگد به پک و پهلویش می‌زند و آن یکی هم چوب بلندی را مثل نیزه‌ی نادرشاه گرفته سمتش. فحش می‌دهد و پا به زمین می‌زند و نوک چوب را می‌کوبد به پوزه و صورتش...»
 
رمان «اگر باران دریا بود» با طرح جلدی از هادی عادلخانی و در شمارگان 1000 نسخه و به بهای 55هزار تومان در انتشارات روزنه منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها