یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۶
بخورید و لاغر شوید!

کتاب «بخورید و لاغر شوید»، راهکارهایی ارائه می‌کند که افراد هم بتوانند غذا بخورند و هم لاغر شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، غذا خوردن یکی از بزرگترین لذت‌های زندگی انسان است. اما عده‌ای برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام ایده‌آل، اولین راهی که به‌نظرشان می‌رسد، نخوردن است. درحالی‌که می‌توان با یک برنامه‌ریزی صحیح، ضمن مصرف غذاها و نوشیدنی‌های لازم برای بدن، متابولیسم را بـالا بـرده و کالری سوزاند. باید درنظر داشت که میزان کالری مواد غذایی اهمیت زیادی دارد و هیچ‌چـیز را نمی‌توان جایگزین یک رژیم غذایی متعادل همراه با برنامه ورزشی منظم کرد.
 
کتاب «بخورید و لاغر شوید» تالیف محمدحسین ثقفی در هفت فصل با تأکید بر سبک زندگی، تغذیه، تحرک و ورزش، حالت فیزیکی، برنامه‌ریزی ذهنی و خودهیپنوتیزم و فعالیت ذهنی و مغزی، با زبان ساده آموزش می‌دهد که می‌توان با خوردن مواد غذایی مورد نیاز بدن و با صرف کمترین هزینه و وقت و انرژی، به تناسب اندام دلخواه رسید و آن‌ را حفظ کرد.


نخوردن چه تأثیری بر بدن می‌گذارد؟
«وقتی شما در رژیم لاغری شروع به نخوردن می‌کنید، بدن شما به سرعت کمبود منابع را حس می‌کند و متوجه می‌شود که دیگر مثل قبل تأمین و بی‌نیاز نیست و بدن از تصمیم شما برای لاغری خبر ندارد و شروع به تجزیه و تحلیل می‌کند و به این نتیجه می‌رسد که «قحطی نازل شده» و بلافاصله بدن باید برای حل این مشکل، یک راه‌حل هوشمندانه به‌کار گیرد، برای همین در حالت «قرنطینه» قرار می‌گیرد. زمانی که بدن در حالت قرنطینه قرار می‌گیرد، سعی می‌کند کمترین منابع را خرج کند و بیشترین ورودی را بدست بیاورد، برای همین شما در واقع حتی از حالت قبل ار رژیم هم به غذا و منابع تأمین بیشتری نیاز دارید و حتی از قبل از رژیمتان چربی‌های کمتری در واحد زمان سوزانده می‌شود. اما چون تنها راه تأمین انرژی بدن، ذخایر چربی موجود است، شما به سرعت شروع به کم کردن وزن می‌کنید، به‌طوری‌که از نتایج به‌دست آمده شگفت‌زده هم می‌شوید و به دوستانتان می‌گویید طی دو هفته اخیر، شش کیلو به‌راحتی کم کردم. اما در بسیاری از موارد، این نتایج شگفت‌انگیز زیاد دوام ندارد و بعد از دوره اول دیگر به سرعت وزن کم نمی‌کنید. اما بدن همچنان در طراحی یک استراتژی هوشمندانه ماورای درک شماست.

بدن منابع چربی را به هدف عبور از وضعیت بحرانی خرج می‌کند، ولی چه اتفاقی می‌افتد اگر قحطی از بین برود و قرنطینه بشکند؟ بدن به سرعت شروع به بازیابی منابع از دست رفته‌اش می‌کند و گاهی حتی بیشتر (برای عبور از بحران‌های احتمالی بعدی). برای همین، هر دفعه رژیم گرفتن سخت‌تر می‌شود و بعد از شکستن رژیم هم کار برای دفعه بعد سخت‌تر می‌شود.»


یک تصور اشتباه!
«افراد فکر می‌کنند که با عرق کردن، فرایند چربی‌سوزی شروع می‌شود، اما متأسفانه باید شما را از کمربندها و گِن‌های لاغری، سونا خشک و بخار و جکوزی برای هدف لاغری کاملا ناامید کنم. متأسفم که اینطور نیست و عرق کردن به تنهایی در چربی‌سوزی شما تأثیرگذار نیست. و اما چیزی که فرایند چربی‌سوزی را شروع می‌کند و شدت می‌بخشد، نفس‌نفس زدن است و به همین خاطر است که تمرینات منظم و مداوم ورزش‌های هوازی در چربی‌‌سوزی بسیار موثر است. شما باید تمرینات هوازی را تا حدی ادامه دهید که ضربان قلبتان افزایش یابد و تنفس سریع‌تر و عمیق‌تر شود. در این مرحله، چربی‌سوزی واقعی شروع می‌شود و هر چقدر بیشتر بتوانید در این حالت به تمرین ادامه دهید، نتیجه بهتری می‌گیرید. مرحله عرق کردن خیلی سریع‌تر از این مرحله اتفاق می‌افتد، بعد از عرق کردن باید تمرینات را ادامه بدهید.»
 
نخستین چاپ کتاب «بخورید و لاغر شوید»در 79 صفحه با شمارگان 500 نسخه به بهای 49هزارتومان از سوی انتشارات آریانقش راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها