دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
کتاب «اخلاق تدریس» منتشر شد

کتاب «اخلاق تدریس» تألیف کنت استرایک، جانس اف. سولتیس و ترجمه محبوبه خسروی استادیار دانشگاه علامه طباطبایی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) کتاب «اخلاق تدریس» تألیف کنت استرایک، جانس اف. سولتیس و ترجمه محبوبه خسروی استادیار دانشگاه علامه طباطبایی، به قیمت ۵۵ هزار تومان از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی منتشر شد.

این کتاب یکی از پنج کتابی است که با عنوان تفکر درباره آموزش به چاپ رسیده و معلمان استقبال خوبی از آن داشته‌اند. این اثر ارزشمند تجارب آشنایی برای معلمان تازه کار در قالب مطالعات موردی با پوششی معماگونه مطرح می‌کند تا معلم را به تفکر و تأمل در این زمینه وادار کند. تنبیه، آزادی اندیشه، چندفرهنگی، دموکراسی حرفه‌ای و موضوعاتی از این قبیل در این کتاب مورد بحث قرار می‌گیرد. علاوه بر این نویسندگان رویکردهای فلسفی و اخلاقی بنیادی در زمینه آموزش و تدریس را نیز مطرح می‌کند تا فرصت بهتری برای تصمیم‌گیری اقتصادی فراهم شود.

در مقدمه کتاب آمده است: کتاب حاضر با استناد به منشور اخلاقی حرفه آموزش که انجمن ملی آموزش آن را مصوب کرده است، این معلم فکور یا خردورز را در موقعیت معماهای اخلاقی گوناگونی قرار می‌دهد و ضمن بیان و تشریح دیدگاه‌های اخلاقی متفاوت از جمله دیدگاه‌های نتیجه‌گرا، غیرنتیجه‌گرا و اصالت فایده، وی را به تأمل وا می‌دارد تا در تصمیم‌گیری، انتخاب و ارزش‌یابی و حتی تنبیه و تشویق بتواند با رجوع به یک نظام اخلاقی با قطعیت بیشتری عمل کند.اگر چه مثال‌ها و معماهای مطرح شده در این کتاب شاید در فضا و فرهنگی متفاوت شکل گرفته باشد و زاییده تجارب معلمانی غیربومی باشد. اما در مطالعه کتاب خواننده به اشتراک و تشابه تجارب پی خواهد برد. به هر حال امید این می‌رود که مطالعه این کتاب راهگشا و راهنمای عمل بسیاری از معلمان اندیشمند در وضعیت‌های گوناگون فرایند تدریس را فراهم کند.

علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌تواند به فروشگاه سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی به آدرس تهران، خیابان انقلاب، خیابان فخررازی، تقاطع ژاندارمری، ساختمان منشور دانش، طبقه همکف، پلاک ۶ مراجعه و یا با شماره تلفن ۰۲۱۶۶۴۸۷۶۲۵ تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها