چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹
افزایش اطلاعات علمی درباره «موجودات حال به هم زن»

الیس گراول در مجموعه هفت جلدی «موجودات حال به هم زن» اطلاعات علمی زیادی را درباه موجودات مختلف در اختیار کودکان قرار می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه هفت جلدی «موجودات حال بهم زن» با نویسندگی و تصویرگری الیس گراول و ترجمه نسترن فتحی از سوی بخش کودک و نوجوان نشر چشمه (کتاب چ) منتشر شده است.

این کتاب درباره موجوداتی نوشته شده که در ظاهر برای انسان‌ها حال به‌هم زن هستند اما نقش مهمی در طبیعت ایفا می‌کنند.
 
الیس گراول همیشه عاشق موجودات کوچک و حال به‌ هم‌زن بوده است. در سه‌ونیم سالگی انجمن دفاع از موجودات حال‌به هم زن را تاسیس کرد که رئیس و تنها عضو آن خودش بود. این روزها هم هروقت با موش‌داری و مراقبت از حلزون‌ها سرگرم نباشد، کتاب‌های عجیب و غریب برای کودکان می‌نویسد و تصویرگری می‌کند.
 
گراول در این مجموعه با زبانی کودکانه و تصاویری ساده اطلاعات علمی زیادی را درباه موجوداتی مانند موش فاضلاب، حلزون بی‌صدف، کرم، شپش، وزغ، عنکبوت و مگس در اختیار کودکان قرار می‌دهد.
 
کودکان با مطالعه جلدهای مختلف این مجموعه علاوه بر اینکه سرگرم می‌شوند اطلاعاتی درباره ظاهر موجود مورد نظر، محل زندگی، گونه‌های مختلف، استعداد ویژه، روش تغذیه و سود و زیانی که می‌رسانند، کسب می‌کنند و یاد می‌گیرند که نباید از این موجودات بترسند.

مثلا در بخشی از کتاب «وزغ» می‌خوانیم:
«پوست وزغ خیلی خاص است: با آن آب می‌خورد و نفس می‌کشد!
همیشه باید به پوستش آب برساند، برای همین باید جایی زندگی کند که به آب دسترسی داشته باشد.
وزغ بیشتر حشرات، کرم و عنکبوت می‌خورد. شکارچی تنبلی است. می‌نشیند و منتظر شکار می‌شود که به طرفش بیاید. بعد او را با زبان بلندش می‌گیرد.
وزغ گاهی برای حفظ سلامتی پوست می‌اندازد، یک جورهایی حال به هم‌زن است. یعنی از شر پوست قدیمی‌اش خلاص می‌شود و بعد آن را می‌خورد.
وقتی وزغ احساس خطر کند از پوستش سم آزاد می‌کند تا شکارچی‌ها را از خود دور کند.»
 
بخش کودک و نوجوان نشر چشمه (کتاب چ) مجموعه هفت جلدی «موجودات حال به هم زن» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 14هزار تومان برای هر جلد برای کودکان گروه سنی «ب» منتشر کرده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۷
    چه باحالن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها