دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶
خاطرات رزمنده سمنانی کتاب شد

کتاب «رد پایی بر آسمان»، خاطرات عبدالوهاب ناظمیان از رزمندگان سمنانی دوران دفاع مقدس، به‌قلم مرتضی حاجیان‌نژاد تدوین و بازنویسی و به‌همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان سمنان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، در این کتاب خاطراتی از دوران کودکی، سال‌های تحصیل، فعالیت‌های پیش از انقلاب اسلامی و حضورش در عملیات‌هایی چون آزادسازی خرمشهر، عملیات محرم، عملیات والفجر ۸، کربلای یک و ماجرای حج سال ۱۳۶۶ و شهادت یگانه خواهر ناظمیان به شیوه روایی «من روایی» پرداخته شده است.

حاجیان نژاد در این کتاب، زیرنویس‌های بجا و دقیقی را برای مطالب عنوان شده در نظر گرفته و مواردی چون تاریخ شروع و پایان هر عملیات، نام و دلیل شهادت هر رزمنده شهید شده، نام رجال اثرگذار سیاسی، نظامی و اقتصادی دوران جنگ تحمیلی را هم شرح داده است.

این کتاب به ۱۱ بخش مختلف تقسیم شده است که بخش آخر آن ماجرای حج روز جمعه ۹ مردادماه سال ۱۳۶۶ برابر با ۶ ذی‌الحجه ۱۴۰۷ و شهادت حاجیان ایرانی در آیین برائت از مشرکان در سرزمین وحی است.

«رد پایی بر آسمان» در دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری استان سمنان و توسط انتشارات سوره مهر در ۱۷۸ صفحه و قطع رقعی در سال 1393 روانه بازار نشر شد و در سال 1397 به چاپ دوم نیز رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها