چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵
«خنجر سپید شب» دوباره در کتابفروشی‌ها

«خنجر سپید شب» اثر «مسلم ناصری» از سوی نشر معارف در استان قم به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، «خنجر سپید شب»، درباره کودکی است از خاندان بنی‌امیه که پسردایی معاویه بن ابی‌سفیان و پرورش یافته دست عثمان بن عفان، خلیفه سوم بود اما از دشمنان و مخالفان سرسخت فرهنگ جاهلی و از حامیان و عاشقان حضرت علی (ع) بود که جان و زندگی خویش را در راه دفاع از ایشان گذاشت و هرگز دچار وسوسه‌های نزدیکان اموی خود نشد.
 
«خنجر سپید شب» در واقع روایت هلال ماه است در تاریکی آسمان شب؛ روایتی که انسان را در دوراهی‌های گوناگون زندگی به تصویر می‌کشد، جاده‌هایی که انتخاب و پیمودن هرکدام می‌تواند به ذلت یا عزت آدمی بیانجامد. داستانِ زندگی محمد بن ابی حذیفه به قلم مسلم ناصری، برای نوجوان و بزرگسال خواندنی‌تر و تاثیرگذارتر شده است.
 
از ویژگی‌های این کتاب، یافتن زاویه‌ای تازه در بیان وقایع تاریخی صدر اسلام است که با اندکی شخصی‌سازی فضا و روایتی دراماتیک (عاشقانه)، همزادپنداری مخاطب را بیشتر برمی‌انگیزد و درک ماجراها و دشواری انتخاب‌ها و از خودگذشتگی‌ها را ملموس‌تر می‌سازد.
 
مسلم ناصری نویسنده‌ای توانمند و موفق است که بیش از چهل عنوان کتاب نوشته و بیشتر آن‌ها جوائز مهمی را کسب کرده‌اند و برخی از این کتاب‌ها به زبان‌های عربی و انگلیسی نیز ترجمه شده‌اند. برخی کتاب‌های او به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی، کتاب سال حوزه و کتاب سال دفاع مقدس برگزیده شده‌اند.
 
او تحصیلکرده علوم حوزوی و دارای مدرک کارشناسی ارشد تاریخ اسلام از دانشگاه شهید بهشتی است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم:
«می‌دانست که مادرش بیدار است و به خاطر ماجراهای این روزهای مدینه، غصه‌دار. از وقتی پدر به جنگ رفت و دیگر برنگشت، اینقدر مادر را ناراحت ندیده بود. به طرف دیوار برگشت و به سنگ‌های آن خیره ماند. احساس خوبی نداشت. مادرش دوست فاطمه دختر پیامبر بود و گاه به خانه آن‌ها می‌رفت. همیشه می‌گفت دختر پیامبر، بانوی مهربانی است. از پسران شیرین او می‌گفت و اینکه پیامبر هر وقت سهله را در خانه دخترش می‌بیند، با مهربانی حال شیربچه حبشی‌اش را می‌پرسد. محمد هر وقت می‌شنید که پیامبر و دامادش سراغ او را گرفته‌اند، در پوست خود نمی‌گنجید.»
 
چاپ دوم «خنجر سپید شب» از سوی نشر معارف استان قم در 238 صفحه با قیمت 20 هزار تومان منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها