دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷
​هجوم «دختران کطولحو» به بازار کتاب

«دختران کطولحو» کتابی است در ژانر وحشت شامل مجموعه‌ای از داستان‌های الهام‌گرفته از آثار هاوارد فیلیپس لاوکرفت، نویسنده آمریکایی که به قلم جمعی از نویسندگان زن نوشته شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «دختران کطولحو» کتابی است در ژانر وحشت شامل مجموعه‌ای از داستان‌های الهام‌گرفته از آثار هاوارد فیلیپس لاوکرفت، نویسنده آمریکایی که به قلم جمعی از نویسندگان زن نوشته شده و با تدوین س. م. گارسیا- پ. آر. استایلز و ترجمه سیما تقوی از سوی انتشارات پیدایش برای نوجوانان منتشر شده است.
 
هاوارد فیلیپس لاوکرفت، نویسنده آمریکایی ژانر وحشت، خیال‌پردازی و علمی–تخیلی، در 20 اوت 1890 در پراویدنس رود آیلند به دنیا آمد. شیفتگی عظیمش به تمدن‌های کهن یونانی و رومی و عشق بی‌کرانش به افسانه‌هایی مانند قصه‌های شاه پریان، برادران گریم و هزار و یک شب پس زمینه لازم را برای داستان‌های جذابی که در طول زندگی نوشت، فراهم آورد و آثارش پایه‌گذار یک شاخه در ژانر وحشت به نام وحشت لاوکرفتی شد. او به شدت تحت تأثیر آثار ادگار اَلن پو بود که سبکش در بسیاری داستان‌های لاوکرفت به چشم می‌خورد.
 
اغلب آثار لاوکرافت، فوق‌العاده بدبینانه و تلخ است و سیاه‌نمایی، در آثارش به چشم می‌خورد و اغلب تئوری‌های عصر روشن‌گری، رمانتیسیسم و انسان‌شناسی مسیحی را به چالش می‌کشد. قهرمان‌های داستان‌هایش، معمولا آدم‌هایی منطقی و ماتریالیست هستند اما به تدریج در طی داستان با دیدن حوادث و پدیده‌های خوفناک، به عقاید عرفانی و متافیزیکی روی می‌آورند.
 
لاوکرفت نویسنده‌ای است که در داستان‌های کوتاه و بلند خود، کمتر از حضور شخصیت‌های مونث استفاده می‌کند و تعداد شخصیت‌های مونث داستان‌هایش به نسبت شخصیت‌های مذکر کمتر است. این اقلیت حضور زنان آن‌قدر در داستان‌های لاوکرافت جدی است که برخی هواداران و علاقه‌مندان داستان‌های او حتی به جنسیت آسنات هم که در داستان‌ها به عنوان زن اشاره شده شک دارند.
 
نیروی بنفش‌رنگ، همسر آن ماجراجو، اسرار گروه تشویق‌کننده، مادر عالی‌قدر، هشت ثانیه حیاتی، ماه را برایم بیاور و شاهدان شب عنوان‌های داستان‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند.
 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «آنا آرزو می‌کرد می‌توانست مانع از لرزیدن صدایش شود. نزدیک صدبار این سخنرانی را تمرین کرده بود اما هربار بدتر از قبل می‌شد، به طور معمول باید با تمرین بهتر می‌شد اما دستانش از شدت هیجان و اضطراب می‌لرزید و تمام تلاشش را می‌کرد که زودتر این کنفرانس را به پایان برساند. آن‌قدر دستش می‌لرزید که نشانگر لیزری حین اشاره کردن بر روی مباحثی که در حال توضیح‌دادن‌شان بود، رسما دایره می‌کشید. دلیلی برای این حجم از استرس وجود نداشت، اما آنا چند روزی بود که از کمبود خواب رنج می‌برد و همین به بدتر شدن قضیه کمک می‌کرد. «با توجه به وجود حجم بالای نمک محلول در آب دریای مرده، غالبا این طور تصور می‌شود که محیط زیست نامناسبی برای رشد سازواره‌های میکروارگانیسم است. که در بهترین حالت و درمورد مقاوم‌ترین گونه‌ها، امکان دارد به مقدار بسیار محدود و در اصل ناچیزی از حیات مقاوم، در این آب یافت شود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که حجم آب دریا به مرور زمان و به دلیل تغییرات آب و هوایی منطقه کاهش پیدا می‌کند.»
 
نشر پیدایش، کتاب «دختران کطولحو» را با شمارگان هزار نسخه به قیمت 32 هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها