چهارشنبه ۵ تیر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
چگونه پایان داستان‌های پلیسی را حدس بزنیم؟

«قصه‌ها، حکایت‌ها و داستان‌های پلیسی» نوشته گاستون موژه با ترجمه علی‌اصغر سرحدی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات امیرکبیر (کتاب‌های شکوفه) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «قصه‌ها، حکایت‌ها و داستان‌های پلیسی» کتابی است که گاستون موژه برای نوجوانان نوشته و تلاش می‌کند ذهن کودکان را به اندیشیدن و تفکر وادارد.
 
نویسنده در بخشی از این کتاب که با ترجمه علی‌اصغر سرحدی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات امیرکبیر (کتاب‌های شکوفه) منتشر شده، داستان‌های کوتاه پلیسی را  بدون اینکه پایانی داشته باشند بیان می‌کند و از مخاطبان می‌خواهد، براساس حکایتی که مطرح شده، پایان آن را حدس بزنند، سپس به پایان کتاب، مراجعه کنند و پایان آن را بخوانند تا متوجه شوند آیا توانسته‌اند درست حدس بزنند یا نه.
 
به عنوان دیگر گاستون موژه در این کتاب، معماهای پلیسی را در قالب داستان و حکایت برای نوجوانان بیان کرده است.
 
در بخش دیگر این کتاب، نویسنده به حکایت‌های طنزآمیز و آموزنده‌ای اشاره می‌کند که خواندنش برای مخاطب جالب است. علاوه بر این در پایان هر داستان، لطیفه‌ای نوشته شده که به جذابیت بیشتر کتاب کمک می‌کند.
 
به گفته مترجم، این کتاب، برگردان کتابچه‌ای است که اصل آن به زبان فرانسه است. این نسخه از مجموعه کتاب‌هایی است که به فرانسه آسان شهرت دارند. در این مجموعه که دربر دارنده 13 داستان است، هر داستان مربوط به کشوری ویژه است و در نوع خود مجموعه متنوعی را تشکیل می‌دهد. در این کتابچه هم داستان‌های قدیمی و هم جدید آورده شده‌اند که یا واقعی هستند یا تخیلی. در پایان هر داستان هم لطیفه‌ای آمده است که افزون برنکته‌های آموزنده‌ای که دارد بر جذابیت کتاب می‌افزاید.
 
بخش کودک و نوجوان انتشارات امیرکبیر (کتاب‌های شکوفه)، کتاب «قصه‌ها، حکایت‌ها و داستان‌های پلیسی» را در قالب 110 صفحه مصور با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 21 هزارتومان منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها