چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
سخنرانی‌های سه دوره خلوت‌گزینی «اکهارت تله» کتاب شد

کتاب «سفر به خویشتن» سخنان و پرسش‌وپاسخ‌های اکهارت تله در سه دوره مختلف از خلوت‌گزینی‌ها را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «سفر به خویشتن» اکهارت تله که از سوی وحید مهدیخانی گردآوری و ترجمه شده، حاوی سخنان و نیز پرسش‌وپاسخ‌های اکهارت تله در سه دوره مختلف خلوت‌گزینی است.

اکهارت تله یکی از موثرترین معلم‌های معنوی جهان است که پیوسته به کشورهای مختلف سفر می‌کند و دوره‌هایی به اسم retreat به معنای خلوت‌گزینی یا گوشه‌نشینی برگزار می‌کند. این کتاب هم سخنان و نیز پرسش‌وپاسخ‌های اکهارت تله در سه دوره مختلف از این خلوت‌گزینی‌ها را شامل می‌شود. دوره اول تحت عنوان «سفر به خویشتن» شش فصل ابتدای کتاب را در برمی‌گیرد، دوره دوم تحت عنوان «از میان درب باز» موضوع فصل هفتم کتاب است و دوره سوم تحت عنوان «زیستی آزاد و رها« در فصل هشتم کتاب آمده است.

در هرکدام از این دوره‌ها ظرایف و نکات عمیقی مطرح شده که برای علاقه‌مندان به این حوزه، جالب توجه خواهد بود. پرسش‌وپاسخ‌های مطرح شده در این دوره‌ها نیز به غنای مطالب افزوده و نکات جالب توجه بسیاری را مطرح می‌کنند.

مترجم نیز در مقدمه‌ای که برای کتاب نوشته می‌گوید با شروع مطالعه این کتاب سفری را آغاز می‌کنیم که بسیار متفاوت از سایر سفرهاست. سفری درونی به خوش خویشتن حقیقی، همان خویشتنی که سروصدای بی‌وقفه ذهن آن را پوشانده است.

همچنین پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «هرچه شکل این لحظه بدتر و چالش برانگیز‌تر باشد و آن را بپذیرید، شما را عمیق‌تر به سوی فضا ـ آگاهی شرطی نشده و آرامش می‌برد. بنابراین اگر شما با بلا و مصیبت دردناکی در زندگی خود روبه‌رو شوید... بلا و مصیبتی در این لحظه رخ می‌دهد و همه‌چیز از هم می‌پاشد و شما با آن رو‌به‌رو می‌شوید و می‌بینید که این‌چنینی این لحظه همین است که هست. شما به طور کامل شکلی را که این لحظه به خود می‌گیرد، می‌پذیرید آنگاه ناگهان چیزی را احساس می‌کنید که واقعا قابل شرح‌دادن نیست و آن‌را فضا یا آرامش اطراف حادثه دردناک می‌نامیم. آن در میدانی از آرامش و فضا روی می‌دهد. اکهارت تله در اینجا کلمه شاد و خوشحال را به کار نمی‌برد. او معتقد است هنگامی که چنین اتفاقی می‌افتد، شما شاد نیستید، همچنین ناشاد هم نیستید. آن ورای شادی و ناشادی است. آرامش و صفا وجود دارد.»

عناوین سرفصل‌های کتاب نیز عبارتند از: رابطه شما با لحظه حال چگونه است؟، وارد بدن خود شوید، استفاده از صوت به عنوان دروازه‌ای به سوی سکون، یک روز در سکوت گذراندن، سوال و جواب، سوال و جواب، از میان درب باز، زیستی آزاد و رها.  

کتاب «سفر به خویشتن» نوشته اکهارت تله با گردآوری و ترجمه وحید مهدیخانی در ۲۸۴ صفحه، شمارگان ۵۰۰ نسخه و به قیمت ۳۸۵۰۰ تومان از سوی نشر ترنگ منتشر شده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها