چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
دفاعی مستدل و مستند از عرفان در «سلوک ما»

کتاب «سلوک ما» دفاعی مستدل و مستند از عرفان و روش و منش عرفانی دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «سلوک ما» در واقع، دفاعی مستدل و مستند از عرفان و روش و منش عرفانی است. با وجود اینکه از قرن‌ها پیش، کتاب‌های متعددی به صورت مستقل در رد عرفان نگاشته شده بود اما تاکنون کتابی مستقل در دفاع از عرفان و نگرش عرفانی تالیف نشده بود.
 
نویسنده، علی شالچیان ناظر پژوهشگر معارف اسلامی و همچنین پژوهشگر مطالعات عرفانی دراین کتاب به منظور دفاع از عرفان و روش و منش عرفانی از آیات و روایات و از دلایل قابل قبول برای مخالفان عرفان، استدلال‌های فراوانی را ارائه کرده است.
 
 در نگارش این اثر از حدود 350  منبع استفاده شده است. نویسنده بحث‌ها را در قالب گفتگو میان دو شخصیتِ فرضی (عماد الدین و رادمنش) که یکی مخالف روش عرفانی و دیگری موافق روش عرفانی است پیش می‌برد و در پاورقی به منابع هر استدلال اشاره شده است. درلابه‌لای مباحث نویسنده با استدلال‌های فراوان، پرده از حقایق فراوانی برمی‌دارد که پیش از این مورد توجه قرار نگرفته بود.
 
نویسنده در پیشگفتار کتاب اشاره کرده است که در جوانی  از مخالفان سرسخت عرفان بوده است و سپس با کنار گذاشتن تعصبات و  بادقت نظر و سلوک، دریافته است که مخالفانِ عرفان بر اساس تعصب و  با پیش فرض و پیش داوری به مخالفت با روش و منش عرفانی پرداخته‌اند. این کتاب همچنین برخی از ویژگی‌های نگرش عرفانی را نیز به مخاطبان معرفی می‌کند.
 
چاپ اول کتاب «سلوک ما» در 423 صفحه به قیمت 570000 ریال از سوی انتشارات سلوک ما منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها