پنجشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
​مجموعه فانتزی حماسی «افسانه امبر» به دست نوجوانان رسید

مجموعه پنج جلدی فانتزی حماسی «افسانه امبر» نوشته راجر زلازنی، با ترجمه پیمان اسماعیلیان از سوی نشر پیدایش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه‌ پنج‌جلدی «افسانه اَمبر» شامل «نُه شهریار اَمبر»، «تفنگ‌های آوالون»، «نشان تک‌شاخ»، «دست آبه‌ران» و «بارگاه‌های آشوب» اثر راجر زلازنی، نویسنده آمریکایی است که با ترجمه پیمان اسماعیلیان از سوی نشر پیدایش منتشر شده است.
 
امبر جهانی واقعی است که باقی دنیاها از جمله زمین، تنها سایه‌ای از آن هستند. «افسانه امبر» یکی از معروف‌ترین مجموعه‌های فانتزی حماسی ادبیات جهان است.
 
راجر زلازنی، نویسنده آمریکایی متولد سال ۱۹۳۷ و درگذشته به سال ۱۹۹۵ است. او شاعر و نویسنده‌ای است که به نوشتن داستان‌های علمی‌تخیلی و فانتزی شناخته می‌شود و به عنوان نویسنده حرفه‌ای 6 بار برنده جایزه هوگو، 3 بار جایزه نبیولا، 2 بار جایزه لاگوس و چند جایزه ادبی دیگر شده است. زلازنی مجموعه‌ای داستانی درباره جهان امبر نوشته که شامل 10 جلد است و «تواریخ امبر» نام دارد و پیدایش این مجموعه را با نام «افسانه امبر» چاپ می‌کند. «افسانه امبر» مجموعه‌ای است که از دو چرخه پنج‌گانه تشکیل شده است. ۵ کتاب اول درباره شاهزاده کروین جنگجو و کتاب‌های سری دوم هم درباره پسر کروین، شاهزاده‌مرلین جادوگر هستند.
 
در توضیح کتاب اول با عنوان «نُه شهریار امبر» می‌خوانیم: «شاهزاده کُروین که قرن‌هاست به زمین تبعید شده، قصد دارد برای پس‌گرفتن تاج و تختی که آن را از آن خود می‌داند، دست به اقدامات جنون‌آمیز بزند. امبر با خون کروین عجین است. کروین از اعماق جنگل‌های آردن تا خود انگاره (که در دل کاخ امبر نهفته است و ساختار کل واقعیت عالم از ان نشأت می‌گیرد) باید با قدرت‌های هشت خواهر و برادر فناناپذیرش که در واقع شهر یاران امبر هستند رویارو شود. برای غلبه برایشان ناچار است سدهایی شیطانی و نیروهایی سترگ را از سر راه بردارد، موانعی که حتی نیروی خشم فرابشری کروین را نیز به چالش می‌خوانند.»
 
کتاب «نُه شهریار امبر» با ۳۰۴ صفحه،‌ شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۲ هزار تومان منتشر شده است.
 
 

در جلد دوم با عنوان «تفنگ‌های آوالون» داستان در 9 فصل به هم پیوسته روایت می‌شود. داستان از این قرار است که کروین که در سیاه‌چال زندانی است، با کمک دورکین، دانشمندی که مجنون شده و سازنده کارت‌هاست از سیاه‌چال می‌گریزد. در توضیح این کتاب می‌خوانیم: «اعتقاد همگان بر این است که سلاح گرم در امبر کار نمی‌کند چون باروت در این دنیا، بی‌اثر است. اما کروین راز مگویی با خود دارد و در دنیای سایه‌ای به نام آوالون که روزگاری فرمان می‌رانده است، نوعی پودر جلادهنده وجود دارد که در امبر در مانند باروت عمل کند.»
 
کتاب «تفنگ‌های آوالون»‌ با ۳۳۶ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۵ هزار تومان به چاپ رسیده است.
 
 

در سومین جلد این مجموعه با عنوان «نشان تک‌شاخ» با مرگ اریک، کروین نایب‌السلطنه‌ امبر می‌شود چون اریک گوهر داوری را به کروین سپرده است. اما مدتی نمی‌گذرد که برادر کروین کشته می‌شود و چون کروین با برادرش اختلاف داشته همه او را متهم می‌دانند.
 
«نشان تک‌شاخ» در ۲۸۴ صفحه، با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان انتشار یافته است.
 
در چهارمین جلد این مجموعه با عنوان «دست آبه‌ران» انگاره‌ اولیه آسیب دیده و کروین متوجه می‌شود لکه‌ای سیاه که در اثر خون یکی از اعضای خانواده امبر ایجاد شده، بخشی از انگاره را تخریب کرده و سرمنشا پیدایش جاده‌ سیاه است. او در پی یافتن راهی برای مرمت انگاره به سیاه‌چال برمی‌گردد تا به دیدار دورکین برود و روش مرمت انگاره را از او بیاموزد. اما کسی که لکه‌ سیاه را به‌وجود آورده، نقشه‌های دیگری هم دارد و با نیروهایی ناشناخته هم‌پیمان شده است.
 
«دست آبه‌ران» در ۲۸۰ صفحه، با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۳۰ هزار تومان منتشر شده است.
 
 

داستان پنجمین جلد از مجموعه «افسانه امبر» با عنوان «بارگاه‌های آشوب» نیز در زمانی می‌گذرد که هزاران سال است انگاره‌ کیهانی نظم را در امبر و تمامی دنیاهای سایه‌اش برقرار کرده است، اما نیروهای آشوب و همدستانش توانسته‌اند خللی در انگاره پدید آورند و نیروهای ویرانگری که قصدشان ترسیم دوباره‌ کل گیتی است را بر سر امبر و سایه‌هایش نازل کنند. در توضیح این کتاب آمده است: «کروین، شهریار امبر، قهرمان سرزمین و جانشین پادشاه، باید سفری بس خطرناک را در پیش گیرد. سفری که او را از میان تمام خطرات و دهشت‌های سایه به آخرین استحکامات دشمن می‌رساند. سفری به لبه‌ عالم هستی، به بارگاه‌های آشوب.»
 
«بارگاه‌های آشوب» در ۲۴۸ صفحه، با شمارگان هزار نسخه و قیمت ۲۶ هزار تومان به چاپ رسیده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها