چهارشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
تصویری از ناشکری بشر و غضب مادر زمین در «ارتش شش گله»

ستاره روشن در مجموعه سه‌گانه «ارتش شش گله» که در ژانر فانتزی نوشته است، ناشکری بشر و غضب مادر زمین را به تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «ارتش شش گله» مجموعه سه‌گانه‌ای است که از سوی نویسنده جوانی به نام ستاره روشن، در ژانر فانتزی نوشته شده و تا حدی رویکرد زیست‌محیطی دارد و از سوی انتشارات روزنه برای نوجوانان منتشر شده است. «شبدر شش پر» نخستین جلد این مجموعه است که در آن به بشریت و اقداماتی که روی زمین انجام داده، اشاره می‌کند و بشری را نشان می‌دهد که نسبت به زمین و خلقت‌های روی آن ناشکری کرده و مورد غضب مادر زمین قرار گرفته است.
 
در جلد نخست این مجموعه داستان پسری برگزیده به نام «سم ری» بیان می‌شود که به دنیای موازی با زمین می‌رود تا با کمک دیگر نژادها، بتواند کاری برای جهان هستی انجام دهد و در این راه دوستانی هم پیدا می‌کند که او را همراهی می‌کنند.
 
به گفته نویسنده کتاب، دلیل استفاده از نام «سم» به عنوان یکی از شخصیت‌های اصلی این کتاب، بین‌المللی بودن این اسم و همچنین داشتن معادل آوایی در اکثریت کشورهاست، چنانچه در ایران نیز اسم سام، نامی ریشه‌دار و اصیل است و در اکثر نقاط جهان، سم سام سمی، آشناتر و شنیده شده‌تر از دیگر اسامی است. همچنین در راستای اینکه سم از طرف تمام مردم کره زمین به دنیای موازی استار رفته و در کتاب به مکان زندگی او اعم از شهر یا کشور اشاره نشده تا اهداف محیط زیستی کتاب به نقطه خاصی معطوف نشود.

در معرفی جلد نخست این مجموعه آمده است: «در سرزمینی باستانی به نام استارا قصری جادویی به نام ایریلیاز بنا شد و بزرگان قصر تصمیم گرفتند برای محافظت از موجودات تاریخ، بین خون‌آشام‌ها، ارواح، اشباح، اجنه‌ها، حیوانات و جادوگران ورد برادری بخوانند تا با ساختن ارتش شش گله در برابر انسان‌ها و حملات آن‌ها از رموز سرزمین خود محافظت کنند. انسان که روزگاری شرافتمندتر از تمامی موجودات بود از فرصت خود در زمین سوء استفاده کرد و با آزمایشات هسته‌ای، بمب‌ها، آلودگی هوا و ... قلب مادر زمین را آنچنان جریحه‌دار کرد که تصمیم گرفت با برداشتن سنگ آندوین همه چیز را دگرگون کند. اما در پیشگویی قدیمی از شاهزاده دورگه بزرگی سن گفته شده که با فدا کردن جان خود جهان را نجات می‌دهد  و ناگهان در همان زمان پسربچه‌ای به نام سم ری از گوشه نامعلومی از زمین آرزوی مرگ می‌کند.»
 
«نبرد و ساحر» دومین جلد این مجموعه سه‌گانه است که در ادامه نخستین جلد کتاب وقایع جدیدی را به تصویر می‌کشد. در این جلد، به دلیل دست‌درازی بشر، اتفاقات ناگواری در حال وقوع است و مادر زمین قصد دارد از آن‌‌ها انتقام سختی بگیرد و گونه جدیدی را برای زندگی در زمین آماده کند. دراین جلد خون‌آشام‌ها، ارواح، اشباح و جادوگران تصمیم می‌گیرند تا با کمک سم ری، سنگ آندوین را از مادر زمین بدزدند. در اینبین ساحر تاریکی نیز تصمیم می‌گیرد حکومتش را با جذب قلب‌های فاسد آغاز کند و کارش را از لشکرکشی به سرزمین پریان آغاز می‌کند.
 
داستان این کتاب در قالب 12 فصل با عنوان‌های «از مدرسه تا استار، آموزش اساتید، دنیای سایه‌ها، سه یار و نیم در بیشه‌های طلایی، تاج‌گذاری، نبرد دو ساححر، نبرد میان برف، سرزمین‌های گمشده، انتقام، اتحاد موقتی، سپاه تاریکی و جهان آراگوس» روایت می‌شود.
 
انتشارات روزنه، کتاب «نبرد دو ساحر» را با قیمت 295 هزار ریال و چاپ دوم کتاب «شبدر شش پر» را با قیمت 280 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها