دوشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
پرده‌برداری از سرقتی مخوف در «راز گنجینه برج»

فرانکلین دیکسون در کتاب «راز گنجینه برج» از سرقتی پرده‌برداری می‌کند که سبب رها شدن متهمی بی‌گناه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «راز گنجینه برج» نخستین جلد از مجموعه پر رمز و راز و پلیسی «پسران هاردی» نوشته فرانکلین دیکسون است که با ترجمه رعنا کامیار از سوی انتشارات محراب قلم برای نوجوانان علاقه‌مند به ژانر کارآگاهی و پلیسی حرفی منتشر شده است.

مجموعه «پسران هاردی» از پرفروش‌ترین مجموعه‌های پلیسی برای نوجوانان است که با نام مستعار فرانکلین دبلیو. دیکسون، به عنوان نویسنده منتشر شده است. خالق اصلی این عنوان چارلزلسلی مک فارلین (1902-1977) است که تعداد زیادی از عنوان‌های این مجموعه را نوشته است. 38 عنوان اول این مجموعه بعدها ازسوی هریت اس.آدامز بازنویسی و تغییراتی در آن‌ها داده شده است.

فرانکلین دیکسون در این مجموعه داستان دو پسر نوجوان به نام‌های فرانک و جو هاردی، پسران کارآگاه معروف، فنتون هاردی، را بیان می‌کند که ناخواسته درگیر ماجرایی می‌شوند که آن‌ها را وارد دنیای کارآگاهی می‌کند. به تدریج علاقه زیادی به کشف رازها و معماها پیدا می‌کنند و سعی می‌کنند با کمک پدرشان سر از رازهایی که پیش رویشان قرار می‌گیرد، دربیاورند.
 
در نخستین جلد این مجموعه، گنجینه‌ای از عمارت آقای اپل‌گیت به سرقت رفته و آقای اپل‌گیت به باغبانش شک دارد و او را متهم کرده است. اما فرانک و جو هاردی، که دوست و همکلاسی پسر باغبان هستند، به بی‌گناهی پدر دوستشان ایمان دارند و در پی راهی هستند تا بی‌گناهی او را ثابت کنند.
 
داستان این کتاب در 20 فصل کوتاه به هم پیوسته روایت شده و کوتاهی فصل‌ها و نحوه شروع شدن هرفصل‌ سبب می‌شود مخاطب نوجوان از خواندن کتاب خسته نشود و با علاقه بیشتری داستان را دنبال کند. مثلا در آغاز فصل شانزدهم می‌خوانیم: «جو هاردی فورا جلوتر از بقیه راه افتاد. پسرها به دنبال او در زمینی باتلاقی و لجن‌زار پیش می‌رفتند. همه با هم حرف می‌زدند تا به نقطه مورد نظر رسیدند. چت لاستیک ماشین را بررسی کرد و هیجان‌زده گفت: «اشتباهی در این مورد وجود ندارد! این یکی از همان چرخ‌هاست! سارق وقتی لاستیک را عوض کرده، لاستیک قدیمی را این‌جا انداخته.» فرانک بلافاصله گفت: «پس شاید کویین هنوز همین اطراف باشد. احتمالا طرف مخصوصا این جاده را انتخاب کرده چون تا پیدا کردن راهی برای فرار اینجا محل خوبی برای مخفی کردن ماشین است.»
 
«راز گنجینه برج» از سوی انتشارات محراب قلم در قالب ۲۰۴ صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت ۲۴۰ هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها