سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۹
​برنده مدال نیوبری در دست نوجوانان ایرانی

انتشارات افق، چاپ ششم کتاب «خروس جنگی» نوشته جری اسپینلی و چاپ پنجم کتاب «تابستان قوها» اثر بتسی بایارس را روانه بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انتشارات افق به تازگی دو کتاب با ترجمه پروین علی‌پور را با ویراست جدید تجدید چاپ کرده است. یکی از این کتاب‌ها «خروس جنگی» اثر جری اسپینلی است که جوایزی مانند کتاب برگزیده انجمن کتابخانه‌های آمریکا، کتاب سال مجله اسکول لایبرری و کتاب برگزیده کودکان چهار ایالت را در کارنامه‌اش دارد و سرشار از مفاهیم عمیق انسان دوستانه و عشق به طبیعت و عزت نفس است.
 
جری اسپینلی از نویسندگان متفاوت و پرافتخار ادبیات کودک جهان است. کتاب او، مانیاک مگی در سال 1991 برنده مدال طلای نیوبری شد. رمان‌های او که سرشار از طنز و عواطف انسانی‌اند بازتابی از تجربه‌هایش به عنوان پدر شش فرزند به شمار می‌روند.
 
این رمان، داستان روایت زندگی دو پسر به نام‌های پن وب و جان کوکان است که از زبان جان روایت می‌شود. جان پسری قوی هیکل، ورزشکار، پرتحرک، بانشاطی است که همیشه در رقابت‌ها برنده است. اما به دلیل اینکه گاهی تحرک و نشاط  او با گستاخی و بدجنسی همراه می‌شود به او لقب خروس جنگی داده می‌شود و جان خیلی به این لقب افتخار می‌کند. پن وب، همسایه جان، پسری ریزنقش و خندان، عضو گروه دوستداران صلح و طرفدار محیط زیست، گیاه‌خوار است، حتی با هفت‌تیر اسباب‌بازی هم بازی نمی‌کند و همه چیزش با جان تفاوت دارد. و جان مدام پن را که از نظر او موجودی بی‌دست و پاست آزار و اذیت می‌کند.
 
جست‌وجو برای یافتن یک معلول ذهنی در «تابستان قوها»
«تابستان قوها» نوشته بتسی بایارس کتاب دیگری است که به تازگی از سوی انتشارات افق به چاپ پنجم رسیده است.
 
بتسی کورمر بایارس، زاده 7 آگوست 1928، نویسنده آمریکایی داستان‌های کودک است. اوایل کودکی او در دوران رکود اقتصادی بزرگ آمریکا سپری شد. بتسی در ابتدا در دانشگاه فرمن در گرین ویل مشغول به تحصیل بود اما پس از چندی به کالج کویینز در شارلوت رفت و مدرک کارشناسی در رشته زبان انگلیسی را از این دانشگاه دریافت کرد. بتسی کورمر کار نویسندگی را با روزنامه‌نگاری آغاز کرد و اولین رمانش با عنوان «کلمنتاین» را در سال 1962 به چاپ رساند. او تا کنون بیش از 50 کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته است و یکی از ویژگی‌های آثار او پرداختن به مسائل روان‌شناختی نوجوانان است.
 
بتسی کورمر در «تابستان قوها» که برنده مدال نیوبری شده است، داستان دل‌نگرانی‌های نوجوانان در دوران بلوغ را روایت می‌کند. سارا گادرفری، نام شخصیت نوجوان اسن داستان است که تمام تابستان را به نق زدن و ایراد گرفتن از خودش، بدنش و مدل موی افتضاحش گذرانده است. او لحظه‌ای بسیار خوشحال و لحظه‌ای دیگر غمگین و گریان است و نمی‌تواند بفهمد دلیل این پریشانی چیست. البته حدس می‌زند که دلیل این رفتار مربوط به حضور قوهایی باشد که توجه چارلی، برادر سارا را به خود جلب کرده است، چارلی، دچار عقب‌ماندگی ذهنی است و سارا بیشتر از خودش او را دوست دارد. ناپدید شدن ناگهانی چارلی سارا را مجبور به ترک مشکلات کوچک و اعصاب خرد کن خود و جست‌وجو برای یافتن برادرش می‌کند.
 
انتشارات افق، چاپ ششم کتاب «خروس جنگی» را با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 200 هزار ریال و کتاب «تابستان قوها» را با شمارگان هزار و نسخه و قیمت 170 هزار ریال منتشر کرده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها