سه‌شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
یک تریلر پرتب‌وتاب و جذاب

کیگو هیگاشینو نویسنده رمان «فداکاری مظنون X» از مهم‌ترین جنایی نویسان ژاپن است که تاکنون جایزه‌های زیادی را دریافت کرده است. فداکاری مظنون Xنه‌تنها یک تریلر پرتب‌وتاب و جذاب است، بلکه روایت عاشقانه‌ای نامحتمل در دل خود دارد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «فداکاری مظنون X» نوشته کیگو هیگاشینو با ترجمه
محمد عباس‌آبادی به تازگی در نشر چترنگ منتشر و روانه بازار شده است. 
 
از کیگو هیگاشینو به عنوان یکی از مهم‌ترین رمان نویسان جنایی ژاپن نام می‌برند. این نویسنده ژاپنی در شهر اوساکا متولد شد و تحصیلات خود را در رشته مهندسی برق به پایان رساند. او همزمان با تحصیل نیز سرگرم نوشتن رمان‌های جنایی و معمایی شد. آثار او در ژاپن با استقبال منتقدان و مخاطبان رو به رو شد و این اقبال خیلی زود از مرزهای کشورش فراتر رفت و علاوه ب رمخاطبان بسیار برای او جایزه‌های مهمی را نیز همراه آورد.
 
 هیگاشینو جدای از این که رمان‌های جنایی و کارآگاهی می‌نویسد و گاهی نیز در حوزه ادبیات کودکان فعالیت می‌کند. تا به امروز از او هفتاد و هشت عنوان کتاب به زبان ژاپنی به چاپ رسیده است و می‌توان هیگاشینو را از مهم‌ترین نویسندگان حوزه جنایی ژاپن و اساسا از نویسندگان مشهور دهه‌های اخیر در این کشور دانست. او در سال 1985 جایزه ادوگاوا رانپو را دریافت کرد و از سال 2009 تا 2013 به‌عنوان سیزدهمین رئیس سازمان معمایی‌نویسان ژاپن فعالیت داشت.

از میان آثار متعدد او، هشت عنوان به زبان انگلیسی ترجمه شده‌اند که از این میان، سه‌عنوان متعلق به مجموعه کارآگاه گالیله بوده‌اند و اولین و مهم‌ترین رمان این مجموعه یعنی فداکاری مظنون x تحسین‌شده‌ترین رمان هیگاشینوست که در سال 2005 در ژاپن چاپ و از آن‌زمان برنده چهار جایزه ادبی در ژاپن، نامزد جایزه ادبی ادگار، نامزد جایزه ادبی بَری شده و نیز از طرف انجمن کتابخانه‌های آمریکا به‌عنوان بهترین رمان معمایی سال 2012 برگزیده شده است. همچنین سه اثر سینمایی از این رمان به زبان‌های ژاپنی، کره‌ای و چینی اقتباس شده و گفته می‌شود قرار است اقتباسی هم به زبان انگلیسی از روی آن ساخته شود.
 
فداکاری مظنون X اثر کیگاشینو، نویسنده ژاپنی، توانست با دریافت جوایز متعدد ادبی تبدیل به اثری مطرح از او شود.
یاسکو مادری مهربان است و با تنها دخترش زندگی آرامی دارد تا اینکه سروکله همسر سابقش پیدا می‌شود و آرامش آن‌ها را برهم می‌زند. بعد از دقایق هولناکی که بر یاسکو و دخترش می‌گذرد، کمکی ناخوانده از همسایه ریاضی‌دانشان، ایشیگامی، به آن‌ها می‌شود که پای کارآگاه کوساناگی را به ماجرا باز می‌کند. وقتی کارآگاه در تلاش است تا تکه‌های پازل اتفاقات آن شب را کنار هم بچیند با پیچیده‌ترین و مرموزترین پرونده عمرش مواجه می‌شود. هیچ‌یک از اتفاقات با هم جور در نمی‌آیند تا اینکه...

قسمتی از متن:
اسمش ایشیگامی بود. یاسکو شبی که اسباب‌کشی کرده بود برای معرفی خودش به آپارتمان او رفته بود. همان‌موقع بود که فهمید معلم است. مرد درشت‌هیکلی بود، با صورتی بزرگ و گرد که چشمان ریزش را مثل نخ باریک نشان می‌داد. موهای کوتاه و کم‌پشتی داشت که او را حدوداً پنجا‌ه‌ساله نشان می‌داد، هرچند ممکن بود خیلی جوان‌تر باشد زیاد توجهی به مُد نداشت و همیشه یک‌جور لباس می‌پوشید. زمستان امسال، وقتی برای خرید ناهارش آمده بود، همان پالتو را روی پلیوری قهوه‌ای به تن داشت. با این حال آن‌طور که از وجود گه‌گاه یک جارختی در بالکن کوچکش معلوم بود، خودش لباس‌هایش را می‌شست. مجرد بود و طبق حدسِ یاسکو نه طلاق گرفته بود، نه زنش مرده بود.
به گذشته اندیشید و سعی کرد به خاطر بیاورد که چه چیزی ممکن بوده ایشیگامی را به او علاقه‌مند کرده باشد، ولی چیزی به ذهنش نرسید. او برایش حکم تَرَک دیوار آپارتمانش را داشت. می‌دانست که وجود دارد، ولی هیچ‌وقت توجه زیادی به آن نکرده بود. ارزش توجه کردن را نداشت.
 
کتاب «فداکاری مظنون X» نوشته کیگو هیگاشینو با ترجمه محمد عباس‌آبادی در 376 صفحه با شمارگان 1000 نسخه به بهای 44هزار تومان از سوی نشر چترنگ راهی بازار کتاب شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها