شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۰
رمان پرفروش نویسنده استرالیایی به بازار کتاب ایران رسید

ترجمه «پدیده‌ی رُزی» رمان پرفروش گرام سیمسیون نویسنده استرالیایی در نشر مرکز منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «پدیده‌ی رُزی» نوشته گرام سیمسیون با ترجمه مهدی نسرین از سوی نشر مرکز منتشر شد. 
 
مهدی نسرین در پیشگفتار کتاب می‌نویسد: «پروفسور تیلمن، قهرمان این کتاب، هم ذهنی کاملا علمی دارد هم با کلمات بازی می‌کند. به همین دلیل عنوان کتاب The Rosie Effect را گذاشته‌ام پدیده رزی که هم یادآور پدیده‌های فیزیکی است (مثل پدیده دوپلر) هم حروم مشترکی به کلمه «پروژه» دارد که در عنوان قسمت اول این مجموعه به کار رفته است. به این ترتیب سعی کردم شباهت آوایی project و effect هم تا حدی حفظ شود.»
 
در پشت جلد کتاب آمده است: «گرام سیمسیون نویسنده استرالیایی تا پیش از آنکه در سال 2013 اولین رمانش را منتشر کند در حوزه اطلاعات و مدل‌سازی داده‌ها کار می‌کرد. در این سال او رمان پروژه‌ رُزی را نوشت که بیش از یک میلیون نسخه‌اش فروش فت و برای سیمسیون در عالم نویسندگی شهرت جهانی به بار آورد و در سال 2014 کتاب پدیده‌ی رُزی را نوشت که ادامه رمان پروژه‌ی رُزی بود.
قهرمان داستان پروفسور دان تیلمن، استاد ژنتیک است که هم ذهنی تحلیل‌گر و دقیق دارد و هم با کلمات بازی می‌کند. علیرغم هوش علمی سرشارش، دان در زمینه ارتباطات اجتماعی مرتب مرتکب «سوتی معاشرتی» می‌شود. در رمان اول پروژه‌ی رُزی، رُزی تصادفاً باردار می‌شود و پدیده‌ بارداری و بچه‌دار شدن تأثیر زیادی بر ذهن‌ دان می‌گذارد...»
 

بخشی از متن کتاب: من و جین و اینگه در مجموع به هفت شکل به وب‌سایت رستوران موموفوکوکو دسترسی داشتیم: هرکدام‌مان یک نوت‌بوک و یک موبایل داشتیم، به علاوه کامپیوتری که رد دفتر من در دانشگاه کلمبیا بود. دستورات لازم را صادر کردم تا همین‌که بخش رزرو کردن باز شد بتوانیم بخت‌مان را برای رزرو یک میز به حداثکر برسانیم.
جین از نظر سونیا در باب بردن ری به شام استقبال کرده بود. «حالا چه بتوانی ماجرا را وصله‌پینه کنی چه نتوانی، شما والدین یک بچه‌اید. انگار هم که خیلی دوست و آشنا ندارد، الا این ننه یهودی‌اش که هر روز این‌طرف‌ها می‌پلکد.» غلط نکنم داشت به جودی اسلر اشاره می‌کرد.
اولین بار، یک‌سال و هشت روز پیش که، با هم آمدیم نیویورک، رزی برنامه شام در موموفوکوکو را ریخته بود، و شده بود بهترین غذای زندگی من. رزی هم همان‌قد تحت تأثیر قرار گرفته بود.
دقیقاً ساعت 10 صبح، بر روی دکمه رزرو کلیک کردیم. زمان‌های موجود برای روز که تازه باز شده بود آمد بالا و ما مطابق برنامه زمان‌های مختلفی را انتخاب کردیم.
جین گفت: «پر شده» یکی هنوز هیچی نشده بازه زمانی او را گرفته بود. «دارم می‌روم سراغ گزینه دوم.»
اینگه گفت: «مال من هم پر شده.»
 
رمان «پدیده‌ی رُزی» اثر گرام سیمسیون با ترجمه مهدی نسرین در 376 صفحه با تیراژ 1000 نسخه به بهای 49هزار و 500 از سوی نشر مرکز راهی بازار کتاب شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها