شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
​داستان پسربچه‌ای با سندرم تریچر کالینز

آر جی پالاسیو در کتاب «معجزه» داستان مواجهه پسر بچه‌ 10 ساله‌ای با دنیای بیرونی را به تصویر می‌کشد که با سندرم تریچر کالینز و صورتی ناقص و متفاوت متولد شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «معجزه» نوشته آرجی پالاسیو، پیش از این با عنوان «اعجوبه» منتشر شده بود. آرجی پالاسیو، نویسنده آمریکایی در این کتاب داستان پسربچه 10 ساله‌ کاملا معمولی و علاقه‌مند به جنگ ستارگان و بازی ایکس‌باکس به نام آگوست پالمن را بیان می‌کند که به سندرم تریچر کالینز مبتلا است و به علت مشکلات مادرزادی صورتی ناقص و از ترکیب افتاده‌ و پر از آثار چاقوی جراحی دارد چون از زمانی که متولد شده زیر تیغ جراحی بوده و حداقل سالی دوبار صورتش تحت عمل جراحی قرار گرفته است.
 
پالمن که تا 10 سالگی زیر نظر مادرش در خانه تحصیلاتش را انجام می‌داده، برای شروع کلاس پنجم اولین بار قدم به یک مدرسه همگانی می‌گذارد و چون قبل از این هرگز به یک مدرسه واقعی نرفته به طور تمام و کمال وحشت او را فرا می‌گیرد. او همان چیزهایی را می‌خواهد که هر پسربچه دیگری دارد مانند دوستی، درک و فهمیده شدن.
 
داستان این کتاب از زبان شخصیت‌های مختلفی که با آگوست در تماس هستند، روایت می‌شود و تفکرات و رفتارهای آگوست در رابطه با دیگر شاگردان و خانواده‌اش در این گفته‌ها به نقد کشیده می‌شود.
 
 

بخشی از متن کتاب:
«مامان گفت وقتی من از شکم او بیرون آمدم سکوت تمام اتاق را فرا گرفت. مامان حتی فرصت نکرد نگاهی به من بیندازد زیرا آن پرستار خوشرو مرا به سرعت از اتاق خارج کرد. بابا آن قدر در دنبال کردن آن پرستار عجله داشت که دوربین فیلم‌برداری از دستش به زمین افتاد و کاملا تکه تکه شد و بعد مامان بسیار ناراحت شد و سعی کرد که از تخت خواب بیرون بیاید و ببیند که آن‌ها به کجا رفته‌اند. اما پرستار گوزو بازوهای کلفتش را به دور او حلقه زد و او را در تختخواب نگه داشت. آن‌ها عملا داشتند با هم می‌جنگیدند زیرا مامان کاملا هیستریک شده بود و پرستار گوزو سر او داد می‌زد که آرام باشد و بعد هر دوی آن‌ها شروع کردند به فریاد کشیدن برای آمدن دکتر. اما حدس بزنید که چه شد؟ دکتر غش کرده بود! همانجا پای تخت! بنابراین وقتی پرستار گوزو دید که دکتر بیهوش شده است شروع کرد با پا به او زدن تا او را بیدار کند و تمام قت به او داد می‌زد: تو چه دکتری هستی؟ بلند شو! و ناگهان بزرگ‌ترین، بدبوترین و پرصداترین گوز تاریخ را در کرد. مامان فکر می‌کند که در واقع این گوز بود که بالاخره دکتر را بیدار کرد. به هرحال وقتی مامان این داستان را تعریف می‌کند همه قسمت‌های آن را بازی می‌کند که شامل درآوردن صدای گوز هم می‌شود و این ماجرا خیلی خیلی خیلی خنده‌دار است!»
 
انتشارات تیسا، کتاب «معجزه» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 299 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها