جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۰
ماجراهای قلنبه وارفته گنده‌بك خجسته

كتاب «قلنبه وارفته، گنده‌بك خجسته» به قلم سارا اندرسون را با ترجمه آروشا زاده‌اميدي برای کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «قلنبه وارفته، گنده‌بك خجسته» دومین کتاب از مجموعه «خط خطی‌های خرچنگ قورباغه‌ای سارا» است که توانسته جایزه بهترین کتاب تصویری فکاهی سال 2017 را کسب کند. 
 
نخستین کتاب مجموعه «خط خطی‌های خرچنگ قورباغه‌ای سارا» با عنوان «بزرگسالی خواب و خیاله» نیز برنده جایزه بهترین کتاب تصویری فکاهی سال 2016 شده است.
 
مجموعه دومِ سارا اندرسون، درست از جایی شروع می‌شود که مجموعه اول تمام شده بود، یعنی جایی که شخصیت داستان، زیرِ پتو خودش را جمع کرده بود و از مسئولیت‌های زندگی فرار می‌کرد.  
 
سارا اندرسون که در این کتاب کاریکاتوریست هم هست، با تصویرهای خنده‌دار جدید و مقاله‌های شخصی مصور،  بالا و پایین‌ها و پیچ و خم‌های ترن هوایی مغرور و سرسخت را به مخاطبان نشان می‌دهد که در واقع همان زندگی بزرگسالان جوان است مانند تنظیم و تامینِ هزینه‌ها، مشکلات، گرفتاری‌ها و محدودیت‌ها، تفاوت‌های ظریفِ دزدیِ پلیور و لذت بردن از ماندن تمام روز در خانه با یک جعبه پیتزا.
 
سارا اندرسون نویسنده کتاب، مسائل و مشکلات خاص دوران بزرگ شدن را با تصویرهای فانتزی به مخاطب نشان می‌دهد. مجموعه‌های سارا، داستان تصویری دنباله داری است که تا حدی زندگی خودش را دنبال می‌کند و زندگی کردن به عنوان یک آدم بزرگسال را با نگاه شوخی و طنز می‌بیند که گاهی وقت‌ها هم عجیب غریب و عذاب آور می‌شود.
 
رُک بودن سارا در بیان کردنِ شخصی‌ترین مسائلِ شخصی مثل کمرویی و خجالت، درونگرایی و ارتباطات، داستان‌هایش را واقعی و خنده‌دار کرده است. سارا با شجاعت با صبح‌ها بیدار شدن، پُرکار و فعال بودن و کنار آمدن با موقعیت‌های اجتماعی کلنجار می‌رود و تلاش می‌کند.
 
سارا اندرسون علاوه بر نویسنده، کاریکاتوریست و تصویرگر نیز هست و از کالجِ هنرِ موسسه مریلند سال 2014 فارغ التحصیل شده است و در حالِ حاضر در بروکلین زندگی می‌کند و می‌گوید «داستان‌های خنده‌دارِ من تا اندازه‌ای زندگیِ شخصیِ خودم هستند و ماجراهای خودم، دوستانم و حیوان‌های خانگیِ مورد علاقه‌ام را دنبال می‌کنند.»  
 
انتشارات منتشران اندیشه با همکاری انجمن صنفی مترجمان استان تهران، کتاب «قلنبه وارفته، گنده‌بك خجسته» را در 127 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 120 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها