دوشنبه ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
365 قصه کودکانه برای هر روز سال

مجموعه‌ ۱۲ جلدی «قصه‌های روز» شامل 365 قصه برای کودکان از سوی انتشارات شهرقلم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجموعه‌ ۱۲ جلدی «قصه‌های روز» نوشته جمعی از نویسندگان، شامل 365 قصه برای کودکان است که به تازگی از سوی انتشارات شهرقلم منتشر شده است.

سیدنوید سیدعلی‌اکبر، دبیر این مجموعه‌ در توضیح این مجموعه به ایبنا گفت: به‌همراه تعدادی از نویسندگان، مجموعه‌ای 12جلدی با عنوان «قصه‌هایی برای روز» برای کودکان 8 تا 12 ساله کار کرده‌ایم که من دبیری آن را برعهده داشته‌ام. قصه‌های روز ۱۲ کتاب است، برای هر ماه یک کتاب و برای هر روز یک قصه و در هر جلد سی تا سی‌و‌یک قصه وجود دارد، داستان‌هایی که برای کودکان و نوجوانان نوشته شده و 6 تصویرگر برای این داستان‌ها تصویرگری کرده‌اند.
 
وی افزود: قصه‌های هرماه در هر یک از این جلدها در فضا و سرزمین خاصی با تعدادی شخصیت ثابت اتفاق می‌افتد. تم برخی از این قصه‌ها ترسناک است اما قصه‌های اکثر ماه‌ها فضای طنز و فانتزی دارند.
 
به گفته سیدعلی‌اکبر، مریم فیاضی، راحیل ذبیحی، سولماز خواجه‌وند، اعظم مهدوی، روناک ربیعی، امیر عباسیان، سپیده صریحی، پیام ابراهیمی و شهروز بیدآبادی از نویسندگان و سمیه علی‌پور، غزاله بیگدلو،حسن عامه‌کن، احسان عبداللهی، سارا نارستان طالش و بهار اخوان از تصویرگران این مجموعه‌ هستند.

هرکدام از جلدهای مجموعه «قصه‌های روز» که تولیدش 3 سال زمان برده، عنوان‌های مختلفی دارند، مانند فروردین: «قصه‌های جنگل رازآلود»، اردیبهشت: «قصه‌های سیاره شگفت‌انگیز»، خرداد: «قصه‌های رودخانه سرزمین دور»، تیر: «قصه‌های قصر گمشده»، مرداد: «قصه‌های سیرک قوطی‌های پرنده»، شهریور: «قصه‌های سرزمین خوراکی‌های خوشمزه»، مهر: «قصه‌های مدرسه هیچ تا پوچ»، آبان: «قصه‌های قلعه جادوگران چهل گیس»، آذر: «قصه‌های شهر ادم‌های عجیب و غریب»، دی: «قصه‌های کوه تک و چندتا گنده‌بک»، بهمن: «قصه‌های هتل پرستاره جزیره پلیکان» و اسفند: «قصه‌های موزه عروسک‌ها».
 
ازجمله داستان‌های «رودخانه سرزمین دور» می‌توان به «نامه‌ای برای لک‌لک‌ها»، «سبیلی با برگ گیلاس»، «مرواریدهای زغال و بلور»، «کشمش و جادوگر بی‌زگیل»، «آثار هنری یک صدف مهربان»، «من تمیزترین بودم»، «شغلی برای پری دریایی»، «لاک گشاد و باله کج و بی پولک»،‌ «گروه نجات»، «پیاده‌روی در گل»، «سبیل و بیبیل بی‌سبیل»، «کیف سفید قدیم، اسباب‌بازی جدید»، «زندگی در چاله آبدزدک»، «قلب یخی رودخانه»، «کارامل و شال گردن سفید» و «پری دریایی و گوجه فرنگی تیرخورده» اشاره کرد.
 
انتشارات شهرقلم، مجموعه 12 جلدی «قصه‌های روز» را با شمارگان هزار نسخه و قیمت 520 هزار ریال برای هرجلد منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها