سه‌شنبه ۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸
کودکان به  دیدار رسمی با احساساتشان رفتند

کتاب «دیدار با احساسات» اثر لورن روبنشتاین، شناسایی احساسات و شیوه‌ روبه‌رو شدن با زبان بدن را به مخاطبان کودک می‌آموزد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «دیدار با احساسات» اثر لورن روبنشتاین کتابی تصویری با مفاهیمی شعرگونه است. کودکان گروه سنی 6 تا 10 سال با مطالعه‌ این کتاب  می‌آموزند که چطور به احساسات خود جسمیت بخشیده و بتوانند آن‌ها را تصویرپردازی و بیان کنند.
 
این کتاب با تصویرگری شلی هنن برگر و ترجمه‌ سارا وطن‌آبادی از سوی انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان) وارد بازار کتاب شده است.
 
مخاطب این کتاب با جملات و تشبیهات ساده‌ای روبه‌روست. وی پس از روبرو شدن با احساسات مختلف خود می‌تواند آن‌ها را به عنوان یک دوست بپذیرد. پس از این روبه‌رویی است که سوال مهمی در ذهن این مخاطبان شکل می گیرد و آن روبه‌رویی با این احساسات است.
 
در بخشی از این کتاب که با نام «سخنی با بزرگترها» منتشر شده است، والدین و مربیان شیوه‌هایی برای روبه‌رویی کودکان با احساسات را می‌آموزند. «پیوند دادن حضور در  لحظه و هیجانات»، « تمرین‌های شناختی»، « تمرین فکر کردن» بخشی از موضوعاتی است که بزرگسالان در این کتاب مطالعه کنند.
 
در بخشی از کتاب «دیدار با احساسات» می‌خوانیم: «آیا مثل سنگ‌هایی که با پای برهنه روی آنها راه می روی، تیز است؟ یا مثل بستنی مورد علاقه ات نرم است؟ گرم است یا سرد؟ ترش است یا شیرین؟ آیا وقتی چشم هایت به چشمش می افتد، از ترس می‌لرزی؟چطوری این احساس وارد خانه‌ات شد؟ سرزده و بی دعوت داخل شد؟ مثل یک موش خجالتی بود؟»
 
انتشارات فنی ایران (کتاب‌های نردبان)، کتاب «دیدار با احساسات» را که مناسب گروه سنی 6 تا 10 سال است در قالب 32 صفحه با قیمت 70 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها