شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
​یادگیری مهارت حل‌مسأله با یک «ماسک کاغذی»

مهارت مقابله با تمسخر، موضوعی است که کتاب «ماسک کاغذی» نوشته‌ی بدری مشهدی به آن پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «ماسک کاغذی» نوشته‌ی بدری مشهدی، چهارمین کتاب از مجموعه‌ «ماجراهای پویان» است که از سوی انتشارات فنی ایران منتشر شده است.

«ماجراهای پویان» که با تصویرگری محبوبه یزدانی برای گروه سنی 6 تا 12 سال منتشر شده است رفتارهای اجتماعی را به مخاطبان خود می‌آموزد.

در آخرین جلد از این مجموعه، پویان با مشکل بزرگی روبرو می‌شود. امید که یکی از همکلاسی‌های اوست نام دیگری به پویان می دهد و همین موضوع دستمایه‌ای برای طرح مساله‌ی «تمسخر» می‌شود.

راوی این کتاب در ابتدا نمی‌داند در مواجهه با این مشکل چطور عمل کند، اما در نهایت راهکاری پیدا می‌شود. «ماسک کاغذی» به خوانندگان خود کمک می‌کند تا بدانند در مواجهه با مسایل خود در مدرسه و در دایره‌ی دوستان چه طور عمل کنند.

در بخشی از این کتاب آمده است: «خانم نقاشی روی دیوارهای کلاسمان را پر کرده از نقاشی‌های رنگی‌رنگی. روی دیوار ته کلاس یک مدرسه‌ی جنگلی کشیده بود، با یک عالمه حیوان که هرکدامشان داشتند یک کاری می‌کردند، سنجاب مشق می‌نوشت، خرگوش آواز می‌خواند، روباه توپ بازی می‌کرد، موش نقاشی می‌کشید. چون من از همه‌ی بچه های کلاس کوچولوتر بودم و همیشه نقاشی می‌کشیدم، ‌امید اسمم را گذاشته بود موشان.»

گفتنی است که اتفاق‌هایی که پویان با آن‌ها روبه‌رو می‌شود در فضای مدرسه رخ می‌دهد. در این فضا او تنهاست و ضروری است تا راهکاری برای حل مسایل خود پیدا کند.

کودکان با مطالعه‌ این کتاب‌ها یاد می‌گیرند که چگونه این مهارت را در خود تقویت کنند.

براساس خبر روابط عمومی انتشارات فنی ایران( کتاب‌های نردبان)، کتاب «ماسک کاغذی» در قطع خشتی و با قیمت 7 هزارتومان منتشر شده است.

لازم به ذکر است که انتشارات فنی ایران برای چاپ این کتاب  از کاغذ جنگل‌های صنعتی پایدار استفاده کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها