پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
​«یک چیز دیگر» پیام صلح را به گوش کودکان رساند

کودکان می‌توانند همزمان با روز جهانی صلح، کتاب «یک چیز دیگر» نوشته کاترین کیو را مطالعه کرده و شیوه‌های تعامل با افراد توان‌یاب را بیاموزند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) همزمان با سی‌ام شهریورماه(21 سپتامبر) روز جهانی صلح، کودکان می‌توانند با مطالعه‌ کتاب «یک چیز دیگر» نوشته کاترین کیو شیوه‌های تعامل با افراد توان‌یاب یا متفاوت را بیاموزند.

«یک چیز دیگر» داستان موجود متفاوتی را بیان می‌کند که دیگران حاضر به پذیرش او نیستند. او به این باور رسیده است، چون اطرافیان همین را به او می‌گویند. این داستان درباره پذیرش، مدارا و سازگاری با کسانی است که با ما متفاوت هستند. افرادی که چهره، رنگ پوست، زبان و افکار و عقاید متفاوتی دارند. کسانی که توانایی‌هایشان با ما فرق دارد. 

قهرمان این کتاب تلاش می‌کند تا با دیگران همنشین و هم‌صحبت شود، اما تلاش‌های او موفقیت‌آمیز نیست. این موجود با تکیه بر انتخاب درست‌، بالاخره سرنوشتی متفاوت را برای خود رقم می‌زند.

این کتاب به کودکان کمک می‌کند که بفهمند انسان‌ها با یکدیگر فرق دارند و به آن‌ها مدارا کردن با دیگران را یاد می‌دهد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «یک چیز دیگر نهایت سعی خود را می‌کرد تا مثل دیگران نباشد. نقاشی می‌کرد. هروقت به او اجازه می‌دادند، مثل  آن‌ها ورزش می‌کرد. غذایش را مثل آن‌ها در پاکت می‌ریخت و می‌آورد. اما بی‌فایده بود. شبیه آن‌ها نمی‌شد‌، مثل آن‌ها صحبت نمی کرد...»

گفتنی است این کتاب در سال 1997 جایزه‌ ادبی کودکان و نوجوانان یونسکو را برای گسترش پیام صلح دریافت کرده و در چاپ‌های پیشین خود به عنوان برگزیده شورای کتاب کودک در سال 1386 معرفی شده است.

لازم به ذکر است تصویرگری این کتاب را «کریس ریدل» برعهده داشته و نسرین وکیلی آن را ترجمه کرده است.

انتشارات مبتکران (کتاب‌های میچکا) کتاب «یک چیز دیگر» را با قیمت 85 هزار ریال برای گروه سنی 6 تا 9 سال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها