دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
اثر برگزیده جایزه‌های راث شواتز و سیدنی تیلور در کتابفروشی‌ها

«یک داستان محشر» اثر برگزیده جایزه‌های راث شواتز و سیدنی تیلور با ترجمه‌ نسرین وکیلی و پارسا مهین‌پور به چاپ ششم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «یک داستان محشر» نوشته‌ فوئب گیلمن با ترجمه‌ نسرین وکیلی و پارسا مهین‌پور از سوی انتشارات مبتکران (‌کتاب‌های میچکا) به چاپ ششم  رسیده است. این اثر برنده‌ جایزه‌های راث شواتز و سیدنی تیلور بوده و در فهرست کتاب‌های برگزیده‌ شورای کتاب کودک نیز قرار گرفته است.

فوئب گیلمن در کتاب «یک داستان محشر» که موضوع اصلی آن گذر زمان و تغییرات ناشی از آن است،به مسئله‌ بازیافت و استفاده‌ دوباره از مواد دور ریختنی می‌پردازد.

«یک داستان محشر» به رابطه‌ یک پدربزرگ با نوه‌ کوچکش می‌پردازد. پدربزرگ برای ژوزف روانداز محشری می‌دوزد. با گذشت زمان ژوزف بزرگ می‌شود و روانداز کوچک. اما ژوزف که رواندازش را خیلی دوست دارد از پدربزرگ می‌خواهد که کاری بکند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «پدربزرگ ژوزف کت را برداشت، این‌ورش کرد، آن‌ورش کرد. همان‌طور که قرچ قرچ قیچی می‌کرد و می‌کرد و می‌کرد و تند و تند سوزن می‌زد و می‌زد و می‌زد‌، می‌گفت:«هو...م‌م‌م. از این پارچه فقط به اندازه‌ای مانده که ازش چی جور کنم؟»

کتاب «یک داستان محشر» اثری مهارتی است و برای مخاطبان بالای 5 سال مناسب است.

نسرین وکیلی، مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان در سال ۱۳۲۳ در تهران زاده شد. او در رشته روان شناسی درس خوانده و تاکنون بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در حوزه کودک و نوجوان ترجمه کرده است، از جمله آثار او می‌توان به «روون پسری از رین»، «روون و زباک‌ها»، «روون و کولی‌ها»، «روون و نگهبان کریستال» نوشته‌ امیلی رودا و «عارضه آناستازیا» نوشته‌ مری هیگینز کلارک، «موش مترو»، مجموعه «سیری در تاریخ»، «صحرای یخ، زندگی و كار در قطب جنوب»، «پنجاه شب کلاه قرمز»، «یك رویا»، «تایتانیك از لحظه گم شدن تا پیدا شدن»، «جیپ و داستان زندگی او»، «چه کسی آلفونس ابری را می ترساند؟» و «آلفونس ابری آیا این یک هیولا است؟» اشاره کرد.

انتشارات مبتکران (‌کتاب‌های میچکا) کتاب «یک داستان محشر» را به قیمت 11 هزار تومان منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها