یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳
کشف مسائل سری در مدرسه جاسوسی

مجموعه سه جلدی با عنوان‌های «مدرسه جاسوسی»، «اردوی جاسوسی» و «نقشه جاسوسی» نوشته استوارت گیبز از سوی انتشارات شهرقلم منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجموعه سه جلدی با عنوان‌های «مدرسه جاسوسی»، «اردوی جاسوسی» و «نقشه جاسوسی» نوشته استوارت گیبز با ترجمه شیرین ملک فاضلی از سوی انتشارات شهرقلم برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
 
این مجموعه، مجموعه‌ای متفاوت است که در آن همه‌‌چیز محرمانه است! بن ریپلی، شخصیت اصلی داستان، شاگرد کلاس چهارم است که استعداد عجیبی در ضرب و تقسیم بزرگترین عددها در کسری از ثانیه دارد. این نابغه‌ ریاضیِ  12 ساله، وارد مدرسه‌ جاسوسی می‌شود و آن‌جا هرچیزی که فکرش را هم نمی‌کرد، می‌بیند. مطالعه این مجموعه می‌تواند برای نوجوان‌هایی که عاشق ماجراهای جنایی، رمز و راز، کشف مسائل سری و حل مسائل پیچیده هستند، جذاب باشد.
 
این مجموعه، پسرها و دخترهایی را نشان می‌دهد که از نظر هوش و توانایی با هم برابرند و به صورت ویژه روی آن تأکید می‌کند. «مدرسه‌ جاسوسی» هم پر از ماجراجویی و کشمکش است و هم پر از کارها و اتفاق‌های مختلف و طنزآمیز.
 
در نخستین جلد این مجموعه با عنوان «مدرسه جاسوسی» بن ریپلی، با آن هوش و استعداد عجیب ریاضی‌اش بدون اینکه خودش خبر داشته باشد در آزمون مدرسه جاسوسی قبول شده و حالا باید به یک مدرسه مخفی و اسرارآمیز برود، اما به جز رازهای این مدرسه دشمنان تازه‌ای هم برای بن پیدا شده که باید از پس همه‌شان بربیاید.
 
در دومین جلد این مجموعه با عنوان «اردوی جاسوسی» بن ریپلی وارد مدرسه جاسوسی شده است اما آنجا هیچ شباهتی به دنیای اتوکشیده جیمز باند که بن ریپلی عاشقش است، ندارد، جاسوس‌ها، نفوذی‌ها و تبهکاران هرلحظه ممکن است دخلت را بیاورند. بن این وسط گیر کرده و از لحظه ورودش دشمنان سازمان جاسوسی در پی شکار او هستند. در این جلد بن همراه بچه‌ها مدرسه راهی یک اردوی آموزشی در دل جنگل شده و این بهترین فرصت برای شکار یک بچه جاسوس بااستعداد است.
 
البته بن ریپلی بدشانس‌ترین جاسوس عالم است. اوهرچند یکی از باهوش‌ترین جاسوس‌های مدرسه جاسوسی است و می‌تواند در کسری از ثانیه هر مساله ریاضی و معمایی را حل کند اما هیچکدام این‌ها باعث نمی‌شود دردسرهای او هر روز بیشتر نشود، در سومین جلد با عنوان «نقشه جاسوسی» وقتی اسپایدر و باقی دشمنان مدرسه جاسوسی نقشه دستگیری و قتل بن را توی سر دارند مدیر مدرسه جاسوسی او را اخراج می‌کند و این تازه شروع دردسرهای بن است.

انتشارات شهر قلم کتاب‌های «مدرسه جاسوسی» را با قیمت 150 هزار یال، «اردوی جاسوسی» را قیمت 155 هزار ریال و «نقشه جاسوسی» را با قیمت 160 هزار ریال با شمارگان هزار نسخه برای هر عنوان منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها