پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
راز «تسخیرشدگان جزیره بادیان» فاش شد

​«تسخیرشدگان جزیره بادیان» نوشته بدری مشهدی از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی (کتاب‌های پرنده آبی) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «تسخیرشدگان جزیره بادیان» نوشته بدری مشهدی، که رتبه اول مسابقه پرنده آبی را نیز کسب کرده است، از سوی بخش کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی (کتاب‌های پرنده آبی) منتشر شده است.
 
این رمان از اساطیر ایرانی و باورهای عامیانه ایران گرفته شده و برای گروه سنی کودک و نوجوان مناسب است.
 
داستان این کتاب در سواحل جنوبی کشور می‌گذرد. جاشوها دختری را می‌بینند که در دریای طوفانی با شتاب به جلو می‌رود. ابتدا فکر می‌کنند  می‌خواهد خودش را غرق کند به سمت او می‌روند بازوهایش را می‌گیرند اما او دیوانه‌وار فریاد می‌زند و خودش را به این طرف و آن طرف پرتاب می‌‌کند. جاشوها دختر را به خانه یکی از اهالی آنجا می‌برند تا با خواندن وردی او را از این حالت خارج کنند. روی صورت و بدن دختر نشانه‌هایی وجود دارد که فکر می‌کنند نشان کرده شیطان است و شک دارند که آدمی‌زاد باشد.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «داشت می‌رفت طرف قبرستان. انگار مال همین جزیره باشد، راه قبرستان را از من هم بهتر بلد بود. موهای سپیدش زیر تاریکی شب می‌درخشید. مانده بودم با سایه دراز طارنوش که از پشت سرم جم نمی‌خورد دختری که شک داشتم آدمیزاد باشد و یک جماعت مرده و روح قبرستان به سرم زد برگردم سمت کپر و تشت خون را سر بکشم و خلاص. بهتر از این ترس و بلاتکلیفی بود. دختر برگشت طرفم، مچم را محکم گرفت و کشید دنبال خودش. زورم نمی‌رسید مچم را از توی دستش بکشم بیرون. ترسم از دختر بیشتر شده بود، حتی بیشتر از بار اولی که دیده بودمش...»

بخش کودک و نوجوان انتشارات علمی و فرهنگی (کتاب‌های پرنده آبی) کتاب «تسخیرشدگان جزیره بادیان» را در قالب 92 صفحه با شمارگان هزارنسخه و قیمت 90 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها