چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
داستان‌های ناگفته ویلیام شکسپیر و نویسندگان دیگر

کتاب «نویسندگان و داستان‌های درازشان» نوشته تریسی ترنر با ترجمه محمود مزینانی از سوی انتشارات پیدایش منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «نویسندگان و داستان‌های درازشان» نوشته تریسی ترنر با نگاهی به نکات جذاب و غافلگیرکننده مشاهیر خفن از سوی انتشارات پیدایش با ترجمه محمود مزینانی برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است.
 
البته نویسندگان به خاطر نوشته‌هایشان است که معروف می‌شوند ولی این دلیلی نمی‌شود که کارهای غافلگیرکننده هم از آن‌ها سرنزنده باشد. مثلا چارلز دیکنز در کودکی کارگر یک کارخانهواکس سازی بوده، امیلی برونته برادر آتش به جان گرفته‌اش را خاموش کرده، ویلیام شکسپیر توسط ملکه الیزابت اول به دادگاه کشانده شده، توماس هاردی در یک قبرستان کار می‌کرده یا جیمز جویس می‌خواسته کارخان فشفشه‌سازی باز کند.
 
در این کتاب نوجوانان با نویسندگان معروفی آشنا می‌شوند که برخی ماهرانه‌ترین طرح‌های داستانی و شخصیت‌های به یادماندنی تاریخ را خلق کرده‌اند؛ آثاری با واژگانی شگفت‌انگیز که از آزمون زمان سربلند بیرون آمده‌اند و امروز هنوز هم مردم را می خندانند و به گریه می‌اندازند. در این کتاب می‌توان به دفتر خاطرات و داستان‌های ناگفته‌ 10 نویسنده مطرح جهان سرک کشید و از همه چیز آن‌ها آگاه شد.
 
در پشت جلد این کتاب نوشته شده است: «لابد تا حالا اسم ویلیام شکسپیر را شنیده‌اید. ویلیام شکسپیر و نمایشنامه‌های پرطرفدارش جین آستین و داستان‌های عشقی‌اش چارلز دیکنز و شاهکارهای بزرگش.
ولی تا حالا شنیده‌اید که
ویلیام شکسپیر را به توطئه علیه ملکه کشورش متهم کردند؟
چیزی نمانده بود که جین آستین، جین بیگ ویدر شود؟
طرفداران چارلز دیکنز لباس‌هایش را تیکه پاره کردند؟
با اینکه مدت‌ها از مرگ این نویسندگان می‌گذرد، ولی هنوز هم زندگی آنها پر از شگفتی و غافلگیری است و زندگی ده نویسنده‌ای که در این کتاب جمع شده‌اند، بیش از همه شما را غافلگیر و شگفت‌زده می‌کند.»
 
محمود مزینانی از مترجمان حوزه کودک و نوجوان است و تا به‌حال آثاری مانند «سینمای پرزرق و برق»، «بندپایان چندش آور»، «بیابان‌های بی‌آب و علف» و «زمین، کمک!» با ترجمه او منتشر شده است.
 

انتشارات پیدایش، کتاب «نویسندگان و داستان‌های درازشان» را در قالب 192 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 160 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها