شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
​«روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» فاش شد

رمان «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی از سوی انتشارات سوره مهر برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) رمان «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» نوشته ابراهیم حسن‌بیگی از سوی انتشارات سوره مهر برای نوجوانان منتشر شده است.
 
حسن‌بیگی در این کتاب، به شرح اتفاقات دوران ارباب رعیتی در ترکمن صحرا می‌پردازد و داستان پسر نوجوان ترکمنی به نام الیاس، پسر محمدجان، را بیان می‌کند که درگیر عشق نافرجام دختر خان روستایشان صفورا می‌شود و در ذهنش فکر ازدواج با او را می‌پروراند تا اینکه سرکرده‌های خان، برادرش یوسف را می‌کشند و عروسی او را تبدیل به عزا می‌کنند و از آن پس الیاس مدام در پی گرفتن انتقام خون برادرش است و این ماجرا به اتفاقات و مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پیوند می‌خورد.
 
رمان «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» در قالب 18 بخش تلاش دارد تا در خلال داستان الیاس و خانواده‌اش، مفاهیم بزرگ‌تر و عمیق‌تری مانند مفهوم برتری، نابرابری، ظلم وستم و عدالت‌خواهی را برای نوجوانان نسل امروز روایت کند.
 
در پشت جلد این کتاب نوشته است: «کشته شدن برادرش یوسف، آن هم جلوی چشم خودش و آن هم دو هفته بعد از مرگش که حتی نگفته‌اند قاتلش کیست و کجاست و چه غلطی می‌کند خیلی زور داشت. الیاس می‌دانست قتل به دستور خان یا پسرش انجام شده است. اما پدر و دایی شکور می‌گفتند باید این حرف را ثابت کرد.»
 
 

ابراهیم حسن‌بیگی، نویسنده کودک و نوجوان، در سال 1336 در گرگان متولد شد. او در سال 1359 در آموزش و پرورش استخدام و پس از دو سال مدیر امور برنامه‌های رادیو گرگان شد. او تا به حال در مسابقات و جشنواره‌های متعددی شرکت کرده و موفق به کسب جوایزی هم شده است. کتاب «ریشه در اعماق» او در طی سال‌های 1375، 1377، 1379 و 1381 به عنوان کتاب برگزیده 20 سال داستان نویسی انقلاب و دفاع مقدس انتخاب شده و جوایز متعددی کسب کرده است.

انتشارات سوره مهر، کتاب «روایتی ساده از ماجرایی پیچیده» را در قالب 224 صفحه با شمارگان هزار و 110 نسخه و قیمت 150 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها