دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
پاسخ به 900 پرسش نوجوانان در مجموعه «چرا، چطور، چگونه»

مجموعه کتاب‌های «چرا، چطور، چگونه» شامل بانک اطلاعات علمی نوجوانان نوشته سونیتا گوپتا و نینا آگراوالا با ترجمه‌ پریچهر همایون روز و پریسا همایون روز از سوی موسسه نشر و تحقیقات ذکر به چاپ ششم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجموعه کتاب‌های «چرا، چطور، چگونه» شامل بانک اطلاعات علمی نوجوانان نوشته سونیتا گوپتا و نینا آگراوالا است که با ترجمه‌ پریچهر همایون روز و پریسا همایون روز از سوی موسسه نشر و تحقیقات ذکر برای نخستین بار در سال 1393 به چاپ رسید، این مجموعه در سال جاری با طرح جلد جدید به چاپ ششم رسیده است.
 
این مجموعه ترجمه‌ای است از « Childrn's knowledge bank» و موضوع اصلی آن اطلاعات عمومی است و به موضوعاتی مانند معلومات عمومی، علوم و فنون، گیاهان و جانوران، بدن انسان، زمین‌شناسی، نجوم، ورزش و سرگرمی، دانشمندان و اختراعات می‌پردازد.
 
در مجموعه کتاب‌های «چرا، چطور، چگونه» به بیش از 900 پرسش علمی نوجوانان با زبانی ساده پاسخ داده شده است.
 
در نخستین جلد این مجموعه اطلاعاتی درباره هیپنوتیسم، صلیب سرخ، عجایب هفتگانه، کانگروها، دلایل بوجود آمدن رنگین کمان، دلیل درخشان تر بودن برخی ستارگان و ... ارائه شده است.

در دومین جلد مجموعه «چرا، چطور، چگونه» به نظریه تکامل داروین، دلیل اینکه برج پیزا واژگون نمی‌شود، چگونگی به وجود آمدن کوه یخ، اشعه ایکس، چگونگی شکل‌گیری دوقلوها و... پرداخته شده است.
 
برج ایفل درچه زمانی ساخته شد، دره مرگ در کجا قرار دارد، چرا موش‌های قطبی خودکشی می کنند، افراد کرولال چگونه باهم ارتباط برقرار می‌کنند، آیا شرلوک هلمز واقعا وجود دارد و ... نیز از مطالبی است که در جلد سوم بیان شده است.
 
سیاهچاله چیست، مصریان چگونه اجساد را مومیایی می‌کردند، ویدئو چگونه کار می‌کند، کدام جانور غذایش را قبل از خوردن می‌شوید، خطرناک‌ترین پرنده جهان جهان کدام است و ... از مطالبی است که در چهارمین جلد «چرا، چطور، چگونه» ارائه شده است.
 
در پنجمین جلد این مجموعه به دخترها باهوش‌ترند یا پسرها، جنگ جهانی اول چگونه به وقوع پیوست، نظریه کوانتم چیست، آیا مارها صدای موسیقی را دوست دارند، شهر رم توسط چه کسی بنا نهاده شد و ... پرداخته شده است.
 
ویروس کامپیوتر چیست، قدیمی‌تریم شهر جهان کدام است، کدام فرمانروایی انگلستان بیش از سایرین سلطنت کرده است، خرس عینکی چه نوع جانوری است و ... نیز از مطالبی است که در ششمین جلد این مجموعه بیان شده است.

 

موسسه نشر و تحقیقات ذکر، چاپ ششم مجموعه «چرا، چطور، چگونه» را با شمارگان هزار و 600 نسخه و قیمت 100 هزار ریال برای هرجلد منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها