سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
کتاب‌هایی که کودکان را با جانوران آشنا می‌کنند

مجموعه 8 جلدی «آشنایی با جانوران» نوشته گروهی از نویسندگان با ترجمه حسن سالاری از سوی انتشارات مدرسه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجموعه 8 جلدی «آشنایی با جانوران» نوشته گروهی از نویسندگان ازجمله کاترین ایپسیزاد، جودی سالیوان ریک، دبورا نوزولا، سیدنی ملتزر کلاینهنس و کاترین ایپسیزاد، با ترجمه حسن سالاری از سوی انتشارات مدرسه برای کودکان و نوجوانان علاقه‌‌مند به محیط زیست و جانوران منتشر شده است.
 
این مجموعه با عکس‌های تماشایی و جمله‌های کوتاه و ساده ویژه دانش‌آموزان نوشته شده است. این کتاب‌ها هم برای یادگیری مفاهیم بنیادی علوم سودمند است و هم به عنوان متنی ساده می‌تواند برای آموزش روان‌خوانی به کار گرفته شوند. این کتاب‌ها واژه‌نامه و نمایه دارند که آموزش بهره‌گیری از آن‌ها می‌تواند به پرورش مهارت‌های پژوهشی دانش‌آموزان کمک کند.
 
«آشنایی با زرافه، آشنایی با شیر، آشنایی با پلنگ، آشنایی با یوزپلنگ، آشنایی با پایتون، آشنایی با گور اسب، آشنایی با میرکت و آشنایی با فیل» عناوین جلدهای مختلف این مجموعه هستند.
 
در هر جلد از کتاب‌های این مجموعه به موارد مختلفی مانند محل زندگی جانور مورد نظر، ویژگی‌های محل زندگی، خوراکی‌هایی که برای خوردن و نوشیدن استفاده می‌کند، کارهایی که برای حفاظتش انجام می‌دهد، نحوه شکار کردن و پیدا کردن غذا و اطلاعاتی که برای آشنایی بیشتر مخاطب با این جانور لازم است اشاره شده است.
همچنین در پایان هر کتاب، منابع مرتبط دیگری که بچه‌ها می‌توانند با مراجعه به آن‌ها اطلاعات بیشتری درباره جانور به دست آورند، ارائه شده است.

حسن سالاری، مترجم، نويسنده، ويراستار، پژوهشگر آموزش و پرورش، مدير پايگاه اينترنتی جزيره‌ دانش و سرپرست بخش آموزش شرکت يکتاوب افزار شرق است. سالاری تاکنون سه بار برنده‌ جايزه‌ کتاب سال، سه بار برنده‌ جايزه‌ کتاب فصل و دو بار برنده‌ جايزه‌ جشنواره‌ کتاب‌های آموزشی رشد، شده است. او جايزه‌ قلم پرنده‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در سال 1388 دريافت کرد.

 
 

انتشارات مدرسه، مجموعه 8 جلدی «آشنایی با جانوران» را در قالب 21 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 50 هزار ریال برای هرجلد منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها