شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
«زاک پسر کهکشان» راهی کتابفروشی‌ها شد

​مجموعه 9 جلدی «زاک پسر کهکشان» نوشته ری اورایان با ترجمه امیرحسین میرزائیان از سوی واحد کودک و نوجوان موسسه نشر و تحقیقات ذکر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) مجموعه 9 جلدی «زاک پسر کهکشان» نوشته ری اورایان با ترجمه امیرحسین میرزائیان از سوی واحد کودک و نوجوان موسسه نشر و تحقیقات ذکر برای نوجوانان منتشر شده است. زاک نلسون پسری است که در سال 2120 از زمین به سیاره نبولن سفر می‌کند و در این سیاره، دوستان جدید پیدا می‌کند.
 
در نخستین جلد این مجموعه با عنوان «خداحافظی با زمین» زاک به مدرسه جدید می‌رود. او می‌ترسد که هم کلاسی‌هایش در مدرسه جدید هیولا باشند و چیزی برای خوردن، جز پیتزای حشره پیدا نشود. او در این جلد متوجه فرق اهالی نبولن با زمینی‌ها می‌شود.
 
در جلد دوم با عنوان «سفر به جونو»، زاک به باشگاه کاوشگران مدرسه‌اش می‌پیوندد و به سیاره شناخته‌شده‌ای به نام «جونو» که از کریستال است سفر می‌کند و به کشفیات تازه‌ای دست پیدا می‌کند که دلش می‌خواهد دیگران را با آن غافلگیر کند اما ست استیونز، قلدر کلاس بران است تا همه افتخارات زاک را از آن خود کند.
 
«سیاره دایناسورها» عنوان سومین جلد از این مجموعه است. در این جلد ماجرای ماموریت اکتشافی زاک با پدرش به این سیاره روایت می‌‌شود. آنها می‌خواهند بچه دایناسوری که در نبولن پیدا شده را به خانه‌اش برگردانند. زاک وقتی به سیاره دایناسورها می‌رسد با موجودات شگفت‌انگیزی روبه رو می‌شود که پیش از این فقط عکس‌شان را در کتاب‌ها دیده بوده است. در این جلد، زاک برای پیدا کردن مادر بچه دایناسور درگیر ماجراهای جالبی در سیاره ماقبل تاریخ می‌شود.
 
زاک در چهارمین جلد این مجموعه با عنوان «هیولای فضایی» یک روز دیر به مدرسه می‌رسد و می‌بیند که موجود بزرگ پشمالوی ارغوانی رنگی که پنج تا چشم دارد سر جای او نشسته است. او ابتدا فکر می‌کند که این موجود یک هیولاست و حسابی می‌ترسد. اما بعد متوجه می‌شود که این «هیولا» می‌تواند دوست خوبی برای او باشد. زاک متوجه می‌شود که متفاوت بودن ظاهر یک نفر باعث نمی‌شود که او یک هیولای عجیب باشد.
 
زاک در «سه دوست» که عنوان پنجمین جلد از مجموعه است از اینکه برت جونز که بهترین دوست او در زمین است و به دیدار او در نبولن می‌آید هیجان‌زده است اما وقتی او را به بهترین دوستش در نبولن معرفی می‌کند، دردسرها شروع می‌شود. دریک احساس می‌کند که زاک و برت فقط با همدیگر خوشند و به او محل نمی‌گذارند و به همین دلیل ناراحت است اما به زودی به اشتباهش پی می‌برد.
 
«کریسمس سبز» عنوان ششمین جلد از این مجموعه است. در این جلد زاک و خانواده‌اش می‌خواهند به شهر برفی ورمونت در زمین برمی‌گردند اما طوفان کیهانی بزرگی آغاز و خانواده نلسون مجبور می‌شوند سفرشان به زمین را لغو کنند و این ماجرا زاک را ناراحت می‌کند تا این که دانه‌های سبزرنگی بر زمین می‌بارند.
 
در هفتمین جلد این مجموعه با عنوان «شهامت دریک» تابستان گرمی فرا رسیده و زاک متوجه می‌شود که بهترین دوستش، دریک از آب می‌ترسد و شنا بلد نیست اما با صبر و حوصله زاک ترس او از شناکردن از بین می‌رود.
 
«ربات عجیب» هشتمین جلد از این مجموعه است که در آن زاک با سارا، ربات خدمتکار خانگی فوق پیشرفته‌ای که پدرش اختراع کرده آشنا می‌شود. سارا در آغاز، کارش را به خوبی انجام می‌دهد و به همه کمک می‌کند اما بعد به طرز عجیبی به زاک علاقه‌مند می‌شود و زاک به دنبال راهی برای خلاص شدن از این مشکل است.
 
آخرین جلد این مجموعه «بازگشت به زمین» نام دارد و در آن زاک برای اولین بار از زمانی که به نبولن اسباب‌کشی کرده است به زمین سفر می‌کند. او منتظر است تا به قلدر قدیمی کلاس و دوست جدیدش، ست استیوز، جاهای جالب شهرشان در رمین را نشان بدهد اما لونا از پیش آن‌ها فرار می‌کند و گم می‌شود.
 
واحد کودک و نوجوان موسسه نشر و تحقیقات ذکر مجموعه «زاک پسر کهکشان» را با شمارگان هزار و 100 نسخه و قیمت 58 هزار ریال برای هر جلد منتشر کرده است.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها