دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
ایران کجای علم و فناوری جهان ایستاده است؟!

کتاب «نمای 2016‏: جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان» با هدف توصیف و گزارش دقیق و روزآمد جایگاه کشور در شاخص‌های کلیدی جهانی علم، فناوری، و نوآوری از سوی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)  کتاب «نمای 2016‏: جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان» سومین اثر از مجموعه آثار «نما» شامل گزارش توصیفی شاخص‌های نما منتشر شد.

نمای 2016 توصیف و گزارش دقیق و روزآمد جایگاه کشور در شاخص‌های کلیدی جهانی علم، فناوری، و نوآوری است؛ علاوه بر این تلاش شده با دسترسی به اطلاعات، جایگاه ایران با 25 کشور منطقه مقایسه شود. در این کتاب نزدیک به 90 شاخص در هفت فصل در زمینه علم، فناوری، و نوآوری گزارش شده‌ است.

هفت فصل کتاب شامل «جایگاه پژوهشگران»، «جایگاه نشریه‌های علمی»، «جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های فراگیر رتبه‌بندی»، «جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های موضوعی رتبه‌بندی»، «جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های رتبه‌بندی وبنگاه‌ها»، «جایگاه ایران در نمایه‌نامه‌های استنادی»، و «جایگاه ایران در رتبه‌بندی‌های علم، فناوری، و نوآوری» است. 

«نِما» جایگاه ایران را میان کشورهای منطقه و جهان و روند آن‌را در هر شاخص در چند سال گذشته نیز نشان می‌دهد.»

این کتاب مجموعه‌ای از شاخص‌های گوناگون در کنار هم است که ابزاری برای کاربران می‌سازد تا با آمیختن آن‌ها، دریافت بهتری از وضع کنونی و روندها پیدا کنند.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران(ایرانداک) کتاب «نمای 2016‏: جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان» نوشته بهروز رسولی را با شمارگان 200 نسخه در 178 صفحه برای بهره‌مندی دانشجویان و پژوهشگران منتشر کرده است.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهروز رسولی ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    سپاس از پوشش خبر. تنها یک نکته را باید یادآوری کنم که گروه هدف ما در این کتاب بیشتر سیاستگذاران علم، فناوری، و نوآوری هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها