شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
کمیک استریپ « بوعلی، سریع و مرگبار» به دست نوجوانان رسید

داستان مصور «بوعلی، سریع و مرگبار» با نویسندگی و طرح فراز بزاززادگان به دست نوجوانان رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب مصور «بوعلی، سریع و مرگبار» با نویسندگی و طرح فراز بزاززادگان از سوی نشر شهر منتشر شده است.

مجموعه دو جلدی «داستان مصور» محصولی از دو هفته‌نامه «همشهری دانستی‌ها» پرخواننده‌ترین نشریه علمی ایران در قالب «کتاب – مجله» است. سال 1394 نخستین تجربه دانستنی‌ها در تولید کتاب-مجله در قالب 12 جلد موضوعی در نمایشگاه کتاب عرضه شد. در آن مجموعه تحت عنوان «کتاب دانستنی‌ها» به 12 موضوع مختلف از دنیای علم، تکنولوژی، تاریخ و ... پرداخته شده بود. و اکنون کتاب مصور دانستنی‌ها منتشر شده که قهرمان‌هایی از جنس خودمان دارد و با قصه‌ای هیجان انگیز خواننده را در گذشته و آینده با خود همراه می‌کند.
 
نویسنده در مقدمه این کتاب به ایده طراحی کمیک استریپ «بوعلی، سریع و مرگبار» اشاره می‌کند و می‌گوید: «ماجرا از زمانی شروع شد که تصور کردم اگر دانشمندانی از دوره قدیم ایران به آینده بیاند چه اتفاقی می‌افتد؟ چه اتفاقاتی در آینده تغییر می‌کند؟ اگر دانشجویی از آینده با دانشمندان قدیمی همکاری کند، از چه فاجعه‌ها و اتفاق‌هایی می‌تواند پیشگیری کند؟ سفر به زمان چه حوادثی را در پی دارد؟ در حین مطالعه و بررسی این موضوعات به حواشی‌ای رسیدم که برایم بسیار جذاب بود. من در نتیجه جذابیت‌های این موضوع، تصمیم گرفتم مجموعه‌ای را در این زمینه تهیه کنم و کاراکترهایی برایش خلق کنم تا با آن داستان را پیش ببرم. این جذابیت‌ها باعث شد با سردبیر مجله «دانستنیها» صحبت کنم و با استقبال ایشان، تولید دومین کمیک استریپ در دو هفته‌نامه دانستنیها (بعد از تجربه کمیک استریپ «جاسوسان در تخت جمشید»)‌ شروع شد. به‌عنوان یکی از اولین تجربه‌ها در یک نشریه ایرانی، با چالش‌هایی روبه‌رو بودم که در تجربیات قبلی با آنها درگیر نبودم. فشار کاری 9 ماهه از نویسندگی آنلاین، دکوپاژ، کار طراحی، قلم‌گیری و لی‌اوت صفحه باعث کاری که در شکل استاندارد جهانی، توسط یک گروه 6 ـ 7 نفره انجام می‌شود، یک نفره اجرا شود. تولید کمیک‌استریپ در ایران به واسطه‌ وجود طراحان خوب و داستان‌هایی عالی می‌تواند گسترده‌تر شود اما به علت هزینه بالا و زمانبری، متاسفانه ناشران روی این موضوع سرمایه‌گذاری نمی‌کنند.»
 
داستان این کتاب از این قرار است که شخصیت اول داستان که پسرجوانی به نام علی است، که دانشجوی رشته فیزیک است. او نسبت به زمان خود پیشرو است و در حال تحقیق روی مفهوم سیالِ ایده‌آل. او آدم باهوش و جسوری است. آبا و اجداد علی قرن‌هاست که با تالار دانشمندان ایرانشهر همکاری می‌کنند که مهمترین عضو این خانواده ابوعلی سیناست. علی در حین آزمایشاتش به ماده «زیرومتر» دست پیدا می‌کند. ولی نوسترآداموس او را می‌دزدد تا برای از بین بردن دنیا از آن استفاده شود. نوسترآداموس، شرورترین دانشمند اعصار که روی دست‌هایش خط هیروگلیف‌ نقش بسته است که با تغییر آن، پیشگویی‌های خود را بیان می‌کند. او با پیشگویی‌های خود از آینده می‌خواهد همه وقایع تاریخ بشریت را تغییر بدهد. ولی «بوعلی سینا» که یکی از تالارنشینان ایرانهشر و حافظ علم و خرد ایرانشهری و از بزرگان تالار دانشمندان است، جلوی او را می‌گیرد و در زندان سمنگان زندانی می‌کند. این کار یکی از پیشگویی‌های نوسترآداموس برای نابودی دنیا بود. به خاطر همین تالارنشینان تصمیم می‌گیرند که با سفر به گذشته علی را به آینده خیلی دور بیاورند و با کمک او جلوی فاجعه‌بار را در آینده بگیرند.
 
در بخشی از این داستان می‌خوانیم:
«به جمع ما خوش آمدی
جمع حافظان سه هزار ساله‌ی علم و دانش ایرانشهر
ما مسافران زمانیم که در گذشته و آینده در حال سفر هستیم و با آنچه بشریت را تهدید می‌کند، مبارزه می‌کنیم
من ابوریحان بیرونی هستم
علی مبهوت و خشک‌شده بود...
ولی این غیرممکنه ـ دارم خواب می‌بینم یا شما فیلم بازی می‌کنید؟
ما دنبال زیرومتر هستیم که نوستر آداموس از تو دزدیده... ماده‌ای که انرژی را جذب می‌کند و باعث قدرتمند‌تر و مخرب‌تر شدن آن می‌شود.
این ماده بر پایه سیال ایده‌آل بنا شده. قابلیت تراکم ندارد.
من نمی‌فهمم آخه نوسترآداموس... ابروریحان ... زیرومتر من گیج شدم
ولی...
ولی این امکان نداره...
من هنوز در مراحل اولیه آزمایشاتم هستم»
 
نشر شهر، کتاب مصور «بوعلی، سریع و مرگبار» را در قالب 52 صفحه با شمارگان هزار نسخه و قیمت 70 هزار ریال منتشر کرده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها