شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۹
​گوش کدام حیوان را برای خودتان انتخاب می‌کنید؟

ساندرا مارکل در کتاب «اگر گوش‌های شما شبیه حیوانات بود؟!» به بیان ویژگی‌های گوناگون گوش‌های حیوانات مختلف می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «اگر گوش‌های شما شبیه حیوانات بود؟!» نوشته ساندرا مارکل و تصویرگری هاوارد مک ویلیام با ترجمه دکتر ندا رضوان و بازنویسی سمانه تیورزاده از سوی انتشارات تیمورزاده منتشر شده است.
 
این کتاب به کودکان گروه سنی «ج» می‌آموزد که گوش‌های حیوانات مختلف هرکدام چه ویژگی‌هایی دارند و از مخاطبان می‌پرسد: «اگر شما می‌توانستید گوش یکی از حیوانات را داشته باشید کدام یک را انتخاب می‌کردید؟»
 
در این کتاب خاصیت و ویژگی گوش حیوانات وحشی مانند خرگوش آمریکایی، شیطان تاسمانی، سنجاب قرمز اروپایی-آسیایی، کوالا، اکاپی(زرافه گردن کوتاه)، خفاش، فیل آفریقایی، جغد شاخ‌دار، میمون شبگرد فیلیپینی، یوز گربه و دم عصایی بیان شده است.
 
در پایان نیز مطالبی درباره ویژگی‌های گوش انسان و روش‌های مراقبت از گوش به کودکان آموزش داده می‌شود.

در بخشی از کتاب «اگر گوش‌های شما شبیه حیوانات بود؟!» می‌خوانیم: «در گوش‌های خارجی جغد شاخ‌دار بزرگ سوراخ‌هایی وجود دارند که با پر پوشیده شده‌اند. حفره سمت راست بالاتر از حفره سمت چپ است. این تفاوت کوچک کافی است که صدا زودتر به یکی از گوش‌ها برسد و حیوانات سریعی مثل موش و خرگوش را شکار کند.
درواقع در جغد شاخ‌دار چیزی که شبیه گوش به نظر می‌رسد فقط پرزهایی از پر هستند که با احساسات حیوان تغییر می‌کنند. برای مثال وقتی ناراحت می‌شوند پایین آمده و وقتی که به دنبال چیزی می‌گردند به طرف بالا می‌روند.»
 
انتشارات تیمورزاده، کتاب «اگر گوش‌های شما شبیه حیوانات بود؟!» را در قالب 32 صفحه مصور رنگی با شمارگان پنج هزار نسخه و قیمت 55 هزار ریال منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها