چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
​آموزش الفبا به کودکان با داستان

کتاب «آهنگر و شهر الفبا» نوشته سارا قهرمانی و «حیوانات در قرآن» نوشته مرضیه صادق برای کودکان منتشر شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «آهنگر و شهر الفبا» نوشته سارا قهرمانی از سوی انتشارات نیک‌پی و کتاب داستانی «حیوانات در قرآن» به نویسندگی و تصویرگری مرضیه صادق از سوی انتشارات فرهنگستان اندیشه برای کودکان گروه سنی «ب» منتشر شدند.

سارا قهرمانی در کتاب «آهنگر و شهر الفبا» در قالب داستانی ساده و کودکانه حروف الفبا را به کودکان آموزش می‌دهد.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «حروف الفبا به دکان آهنگر رفتند و ماجرا را برای او تعریف کردند. مرد اهنگر با خوشحالی گفت: آفرین بر شما! من می‌توانم همه شما را مثل حرف الف، صاف و زیبا کنم! آهنگر طمع کار فکر کرد که از این راه می‌تواند پول زیادی بدست آورد! بعد از این که حروف الفبا همه پول‌هایشان را به آهنگر دادند، مرد آهنگر گفت: شما 28 حرف هستید. من شما را به 6 گروه تقسیم می کنم و هر روز نوبت یکی از گروه‌هاست تا به دکان آهنگری بیایند و صاف شوند!! حروف الفبا با خوشحالی جواب دادند: موافقیم!! آهنگر از روز شنبه شروع به کار کرد. اول نوبت حرف ب، ت، ث، ج، چ، ح و خ بود.»
 
کتاب «آهنگر و شهر الفبا» با شمارگان هزار نسخه و قیمت 15 هزار ریال منتشر شده است.
 
مرضیه صادق نیز در کتاب «حیوانات در قرآن» در قالب داستانی ساده و کودکانه برخی از حیواناتی که در قرآن به آنها اشاره شده است را به کودکان معرفی می‌کند.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «گروهی از مردم در ساحل دریای سرخ دربندری به نام ایلات زندگی می‌کردند. از طرف خداوند به آنها دستوری داده شد و آن این بود که صید ماهی را در روز شنبه تعطیل کنند. اما آنها با این دستور خدا مخالفت کردند. خداوند هم آنها را مجازات کرد و به شکل میمون درآورد.»
 
کتاب «حیوانات در قرآن» با شمارگان هزار نسخه و قیمت 30 هزار ریال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها