دوشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
«اندیشه‌ات را به تن کن» کتابی برای برازنده بودن

کتاب «اندیشه‌ات را به تن کن» راهنمایی است که نکات علمی و عملی برای داشتن پوشش و سلیقه مناسب یک بانوی ایرانی را به خوبی و با جملاتی روان توضیح می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ابنا)، کتاب «اندیشه‌ات را به تن کن» نوشته معصومه افشار به کسانی که قصد دارند آراسته‌تر و خوش سلیقه‌تر در محیط‌های اجتماعی و کاری روزمره خود ظاهر شوند؛ کمک می‌کند بهتر و آگاه‌تر پوشش خود را انتخاب کنند.

این کتاب در سه فصل مطالبش را ارائه کرده است که عبارتند از «کیلدهای طلایی برای آراستگی»، «یک لباس و این همه تأثیر» و «وقت کمد تکانی». در این سه فصل تلاش شده است نکات علمی و عملی برای داشتن پوشش و سلیقه مناسب یک بانوی ایرانی به خوبی و با جملاتی روان توضیح داده شود.

وی که به گفته خود در مقدمه کتاب در زمینه تدریس طراحی لباس و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی بیست و یک سال تجربه دارد با مخاطبان از کلیدهای طلایی آراستگی صحبت می‌کند که شامل راه رفتن، ایستادن و نشستن درست است.

افشار انواع اندام‌ها، تأثیر رنگ و جنس، نقش و بافت، فرم و مدل لباس را معرفی و همچنین نکاتی در باب چیدمانِ کمد و میزِ آرایش و هر آنچه که مقدمه یا زمینه‌ای است برای بهتر بودن و آراسته پوشیدن توضیح داده است.

در این کتاب اولین قدم برای خوب دیده شدن به جای خرید لباس‌های گران قیمت، اصلاح در ایستادن، نشستن و راه رفتن است. نویسنده معتقد است: «با این کار اول اندام شما به حالت نرمال نزدیک‌تر می‌شود و نکته دوم آن که لباس روی تن شما می‌نشیند.»

او در ابتدای فصل «یک لباس و این همه تأثیر» می‌نویسد: «رنگ‌های روشن شما را به چشم نزدیک‌تر و درشت‌تر نمایش می‌دهند. رنگ‌های تیره باعث دورتر و کوچک‌تر دیده شدن شما می‌شوند. رنگ‌های مات حتی اگر روشن باشند در لاغرتر نشان دادن شما موثرتر هستند در مقایسه با رنگ‌تیره‌ای که براق یا حتی مشکی است.»

در بخش سخن پایانی می‌خوانیم: «آدم‌های زیبایی در پالتو پوست و خز، به خاطر نداشتن رفتارهای در شأن انسان و آداب معاشرت، از ارزش افتاده‌اند. انسان‌هایی که قبل از پوشیدن لباس خود، لباس انسانیت و انسان دوستی به تن می‌کنند زیبا هستند. آن‌هایی که برای خود و دیگران ارزش قائل هستند و برچسب محبت روی قلبشان خورده است. ذهن و قلب زیبایت را به تن کن. و با به کارگیری دانسته‌هایت احساس خوبی نسبت به خود داشته باش. مهر بکار بانوی مهرآفرین ایرانی.»

کتاب «اندیشه‌ات را به تن کن» در 150 صفحه، شمارگان ‌هزار نسخه و به قیمت 29 هزار تومان از سوی انتشارات نشر تعالی، روانه بازار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها