پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
سخنرانی سیاسی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کاراکاس

کتاب «آیا انقلاب سوسیالیستی در ایالات متحده امکان‌پذیر است؟» تالیف ماری آلیس‌واترز به یکی از مسائل تاریخ معاصر می پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «آیا انقلاب سوسیالیستی در ایالات متحده امکان‌پذیر است؟» (بحثی ضروری در میان زحمتکشان) تالیف ماری آلیس‌واترز با ترجمه مسعود صابری است.

این کتاب حاوی یک مناظره بین‌المللی درباره یکی از حیاتی‌ترین مسائل تاریخ عصر حاضر است: آیا انقلاب سوسیالیستی در ایالات متحده امکان‌پذیر است این ویراست جدید که در سال 2016 منتشر شد، سومین ویراست این کتاب است که انتشارات پاث‌فایندر برای نخستین بار در سال 2008 منتشر کرد.

ثمره زندگی فیدل: انقلاب سوسیالیستی کوبا سرمشق آن انقلاب و گام‌های مستدامش به پیش، آیا انقلاب سوسیالیستی در ایالات متحده امکان‌پذیر است؟، مصاف‌های طبقاتی‌یی که در پیش‌اند، غیرقابل اجتنابند، اما اینکه نتیجه چه باشد، بستگی دارد به ما، چشم‌انداز انقلاب در ایالات متحده بحثی ضروری در میان زحمتکشان بخش‌های اصلی کتاب را تشکیل می‌دهند.

در مقدمه کتاب آمده است: «ماری -آلیس واترز، نویسنده کتاب، در سال 2007 به ونزوئلا دعوت شده بود تا اولین سخنران یک میزگرد چندروزه باشد که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب در کاراکاس برگزار می‌شد. مناظره با آن سخنرانی شروع شد. وی، یکسال بعد، در میان آشفتگی اولیه ناشی از بحران سرمایه‌داری که امروز گریبانگیر جهانیان است، برای ادامه بحث به کاراکاس بازگشت و یک بار دیگر تاکید کرد که آری، انقلاب در ایالات متحده امکانپذیر است... اما، نتیجه نهایی این مبارزات انقلابی، از قبل تعیین شده نیست. اینجاست که شفافیت سیاسی، میزان سازماندهی، تجربه قبلی، انظباط و قابلیت رهبری پرولتری نقش تعیین کننده‌ای خواهد داشت.»

کتاب «آیا انقلاب سوسیالیستی در ایالات متحده امکان‌پذیر است؟» بحثی ضروری در میان زحمتکشان تالیف ماری آلیس‌واترز در 112 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و به قیمت 10 هزارتومان از سوی نشر طلایه‌پرسو منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها