شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۰
ویراست‌‌های جدیدی از کتاب‌های پزشکی منتشر شد

انتشارات تیمور‌زاده ویراست‌های جدید مهم‌ترین منابع پزشکی را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) انتشارات تیمور‌زاده ناشر تخصصی کتاب‌های حوزه پزشکی پنج عنوان کتاب «راهنمای تشخیص سریع در آزمایشگاه‌های میکروب‌شناسی»، «تفسیر آسان پرتو‌نگار قفسه سینه»، «مبانی طب داخلی سسیل» «اصول طب داخلی هاریسون بیماری‌های قلب و عروق» و «400 پرسش علوم‌پایه با پاسخ‌های تشریحی(اسفند‌92)» را منتشر کرد.
 
«راهنمای تشخیص سریع در آزمایشگاه‌های میکروب‌شناسی»
این کتاب در سه بخش شامل «آزمایشگاه میکروب‌شناسی»، «مهم‌ترین روش‌های تشخیص در آزمایشگاه میکروب‌شناسی» و «عوامل عفونی شایع در قسمت‌های مختلف بدن» تدوین شده است.

کتاب به قلم دکتر ناهید رحیمی‌فرد، دکترای تخصصی میکروب‌شناسی، دکترای علوم آزمایشگاهی بالینی، عضو هیات علمی و دانشیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مرکز آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو تدوین شده است.
 
رحیمی‌فرد در مقدمه این کتاب آورده است: «با توجه به وجود مشکلات متعدد در کنترل بیمار‌‌های عفونی و اهمیت تشخیص‌های میکروب‌شناسی در کمک به حل این مشکلات نیاز به راهنمای تشخیص آزمایشگاهی به زبان ساده و گویا و ارائه روش‌های قابل انجام در آزمایشگاه‌های تشخیص طبی همیشه احساس می‌شود.» نگارنده معتقد است که کتاب «راهنمای تشخیص سریع در آزمایشگاه‌های میکروب‌شناسی» راهنمایی است که به سادگی بتوان از ابتدای دریافت نمونه بیمار و یا هر نمونه دیگر به منظور بررسی میکروب‌شناسی با تعیین جهت‌گیری مناسب، انتخاب رنگ‌آمیزی‌ها، محیط‌های کشت صحیح و شرایط مطلوب، بررسی را آغاز و با انتخاب‌های درست در هر مرحله برای شناسایی و تایید میکرو‌ارگانیسم عامل،‌ در نهایت به تشخیص صحیح نائل شد.»
 
کتاب «راهنمای تشخیص سریع در آزمایشگاه‌های میکروب‌شناسی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 296 صفحه، به ‌بهای 35 هزار تومان به بازار تخصصی نشر پزشکی عرضه شده است.
 
«مبانی طب داخلی سسیل(بیماری‌‌های تنفسی و اصول مراقبت‌های ویژه ریوی)»

ویراست نهم این کتاب به قلم دکتر رامین اعتصامی ترجمه شده است. کتاب در 11 فصل شامل فصل‌های 13 تا 23 تدوین شده و به موضوعاتی مانند «ریه‌ها در وضعیت سلامت و بیماری»، «نحوه برخورد کلی با بیمار مبتلا به اختلال تنفسی»، «ارزیابی ساختار و عملکرد ریه‌ها»، «بیماری‌های انسداد ریه» و «بیماری بینابینی و ارتشاحی ریه» پرداخته است.
 
در بخشی از مقدمه فصل 13 آمده است: «ریه جزئی از دستگاه تنفس است. این دستگاه افزون‌بر مجاری تنفسی و عروقی، مراکز کنترل تنفسی در قشر مخ و بصل‌‌النخاع، نخاع و اعصاب محیطی را که به عضلات تنفسی عصب‌دهی می‌کنند شامل می‌شود. مجاری تنفسی فوقانی شامل بینی، حلق و حنجره جایی است که هوای استنشاقی مرطوب و ذرات موجود در هوا تصفیه می‌شود.»                
 
ویراست نهم کتاب «مبانی طب داخلی سسیل(بیماری‌‌های تنفسی و اصول مراقبت‌های ویژه ریوی)» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 176 صفحه، به بهای 19 هزار تومان به بازار عرضه شده است.
 
«تفسیر آسان پرتو‌نگار قفسه سینه»
چهارمین ویراست کتاب «تفسیر آسان پرتو‌نگار قفسه سینه» با ترجمه دکتر علی ابطحی‌راد، استاد دانشگاه علوم‌‌ تحقیقات تهران در 13 فصل منتشر شده است. «چگونه یک تصویر‌ اشعه X قفسه سینه را مشاهده کنیم»، «ضایعات موضعی»، «میدان سفید ریه»، «مناظر تیره ریه»، «سایه غیر‌طیبعی قلب»، «دنده‌های غیر‌طبیعی» و «بافت‌های نرم غیر‌طبیعی» از‌ جمله موضوعات این کتاب است.
 
مولفان در مقدمه آورده‌اند: «عکس اشعه‌ X قفسه سینه یکی از شایع‌ترین بررسی‌های درخواست شده بیمارستانی است و تفسیراولیه آن در اغلب موارد به پزشکان جوان‌تر داده می‌شود. اگرچه تعداد زیادی از کتاب‌های تخصصی رادیو‌لوژی وجود دارد؛ اما مقادیر کمی از ان‌ها هدفمند پزشکان جوان و دانشجویان پزشکی هستند.»

مولف معتقد است که این کتاب برای پُرکردن این شکاف طراحی شده و تفسیر اشعه X قفسه سینه را تا حد ممکن ساده کرده است.
 
ویراست چهارم کتاب ««تفسیر آسان پرتو‌نگار قفسه سینه» با شمارگان دو‌هزار نسخه در 184 صفحه،  به بهای 15 هزار تومان به بازار کتاب عرضه شده است.    
                  
«اصول طب داخلی هاریسون 2015(بیماری‌های قلب و عروق)»
ویراست نوزدهم این کتاب به قلم دکتر مهدی موسوی، متخصص قلب و عروق، استاد‌یار دانشگاه علوم‌پزشکی البرز و دکتر سلمان کلهر ترجمه شده است.

کتاب از مهم‌ترین منابع رشته علوم‌‌پزشکی به حساب می‌آید. مترجم اصلی در مقدمه آورده است: «بخش قلب و عروق کتاب هاریسون همواره از قوی‌ترین و بهترین فصول این کتاب بوده است و در ویرایش نوزدهم نیزهمگام با پیشرفت علم پزشکی و تکنولوژی‌های بین در عرصه پزشکی، فصول زیادی در بخش‌های مربوط به قلب و عروق مورد بازبینی قرار گرفته است.»

ویراست نوزدم کتاب «اصول طب داخلی هاریسون 2015(بیماری‌های قلب و عروق)» با شمارگان دو هزار نسخه در 816 صفحه، به‌بهای 66 هزار تومان منتشر شده است.  
 
«400 پرسش علوم‌پایه با پاسخ‌های تشریحی(اسفند‌92)»    
این کتاب مجموعه پرسش‌های تفکیکی دوره 50 آزمون جامع علوم‌پزشکی و دوره 40 آزمون جامع علوم‌پایه دندانپزشکی است. حمیده نعمتیان و شیرین ماوندادی این کتاب را برای داوطلبان ازمون تدوین کرده‌اند.

کتاب «400 پرسش علوم‌پایه با پاسخ‌های تشریحی(اسفند‌92)» با شمارگان یک‌هزارنسخه در 168 صفحه، به بهای 9 هزار تومان به بازار نشر پزشکی عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها