دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۵
اکبرپور با «غولماز» راهی کتاب‌فروشی‌ها شد

کتاب «غولماز» نوشته احمد اکبرپور با تصویرگری محمد باباکوهی از سوی انتشارات هوپا منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) احمد اکبرپور به تازگی کتابی با عنوان «غولماز» را برای نوجوانان نوشته است. داستان این کتاب به ماجرای سربازی غول‌ها در پادگان می‌پردازد. در این پادگان همه حضور دارند از پسر رئیس کل غول‌های جادوگر گرفته تا «غولماز» دختر یکی‌یکدانه فرمانده. همه نگهبانی می‌دهند، به نوبت دستشویی‌ها را می‌شویند و آموزش‌های مختلف می‌بینند. دوره آموزشی غول‌ها سیزده روز است. روز سیزدهم هر غول باید بتواند یک بچه آدمیزاد را قورت بدهد و یک دبه بیست لیتری آب رویش بخورد.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «غولماز وقتی با هن و هن به بالا رسید، یواشکی شهر را نگاه کرد. ناچار بود چند لحظه همان‌طور خیره بماند تا شهر از توی سیاهی‌ها ظاهر شود. می‌دانست اگر پلک بزند، شهر ناپدید می‌شود. دلش برای مادرش تنگ شده بود، ولی جرات نکرد بیشتر نگاه کند. دستی به کلاه و لباس‌هایش کشید و سریع رفت توی اتاق فرماندهی.
با دست راست شاخ چپش را محکم گرفت و داد زد: «غوغوغوغااااا!» پدرش دست چپش را به شاخ راستش گرفت و جواب سلام نظامی او را داد: «زززوووگووووواااااف» یعنی زود حرفت را بزن و برو.
»
 
احمد اکبرپور، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، در سال 1349 در فارس متولد شد. از جمله آثار او می‌توان به «مادربزرگ جادویی»، «امپراطور کلمات»، «قطار آن شب»، «شب بخیر فرمانده» و «من نوکر بابا نیستم» اشاره کرد. کتاب «لحظه‌های سکسکه» از اکبرپور در بیست و هفتمین دوره کتاب فصل، کاندیدای عنوان بهترین رمان نوجوان شده است.
 
انتشارات هوپا کتاب «غولماز» را در قالب 231 صفحه مصور با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 190 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها