سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۷
​مجموعه ترانه‌های لیلا کردبچه منتشر شد

لیلا کردبچه، سپیدسرای مطرح کشورمان به تازگی مجموعه ترانه‌هایش با عنوان «برگرد و این پاییزُ با من باش» را توسط انتشارات شانی راهی بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات شانی که سال 96 را با انتشار بیش از 100 عنوان کتاب شعر آغاز کرده، به تازگی اقدام به انتشار مجموعه ترانه‌های لیلا کردبچه با عنوان «برگرد و این پاییزُ با من باش» کرده است.

این کتاب از 23 ترانه و شعر محاوره تشکیل شده است که لیلا کردبچه در این کتاب‌ها بر تسلط روی شعر سپید، به شکل جذاب و قابل قبولی به سرودن شعر محاوره و ترانه پرداخته است.

لیلا کردبچه در معرفی این مجموعه به ایبنا گفت:‌ من شعر را با سرودن غزل آغاز کردم و تا سال 85 غزل می‌نوشتم و همیشه دغدغه وزن عروضی را داشتم اما از سال 85 نگاهم تغییر کرد و تصمییم گرفتم که تمرکزم را روی شعر سپید بگذارم.

وی ادامه داد: با اینکه تمام تمرکزم روی شعر سپید بود اما شعر عروضی هیچ وقت دست از سرم برنداشت و همیشه همراه من بوده است و در قالب‌های مختلف مانند غزل، چهارپاره و ترانه به آن پرداخته‌ام.

این شاعر در توضیح دلایل انتشار این مجموعه شعر اظهار کرد: سال گذشته تصمیم به چاپ کتاب اشعار موزونم گرفتم اما در نهایت تصمیم بر آن شد تا تنها ترانه‌ها را منتشر کنم چراکه غزل‌هایم مربوط به سال‌ها 81 – 82 بود و با توجه به پیشرفت غزل در سال‌های اخیر به نظرم آمد که انتشار غزل‌ها کار چندان صحیحی نیست.

وی افزود: اکثر کارهای کتاب عاشقانه است و بر خلاف مجموعه شعرهای سپید من که ژانرهای مختلفی مانند شعر اجتماعی، سیاسی و زنانه را دربرمی‌گیرد گستردگی موضوعی ندارد و تنها به مسائل عاشقانه می‌پردازد. من اکثر این شعرها را از سال 90 به بعد نوشته‌ام. 

در پشت جلد این کتاب آمده است:
«بی تو در حد مرگ غمگینم
مثل ماهی که دوره از دریا
من با تنهاییام کنار اومدم
فکر تنهایی توام اما»

مجموعه ترانه، «برگرد و این پاییزُ با من باش» اثر لیلا کردبچه در 75 صفحه، شمارگان 1000 نسخه و به‌ بهای 9 هزار و 300 تومان توسط نشر شانی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها