دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
«جشن گل سرخ» در کتابفروشی‌ها

نشر قطره رمان «جشن گل سرخ» نوشته حمید حیاتی را روانه‌ بازار کتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) رمان «جشن گل سرخ» نوشته حمید حیاتی طی روزهای گذشته از سوی نشر قطره منتشر شد.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «‌خواب‌گزار ولایت هرات به جواهر، پدر عایشه که همیشه کابوس‌های‌ هراس‌آوری می‌بیند، می‌گوید: برای آن‌که تنها دخترش در امان باشد، باید او را به عقد مردی درآورد که صاحب‌ منصب باشد و دارای مال مکنت بسیار.
از سویی محمد کشاورززاده‌ی فقیری که برای کسب معرفت دینی از روستا به هرات آمده است، به دلیل استعداد فراوان در مدت کوتاهی از طلبگی به مرتبه‌ی روحانیت می‌رسد.
ملامحمد طبق معمول در آغاز یکی از روزهای پاییزی به زیارت مقبره‌ی عبدالرحمن جامی می‌رود تا دلی صاف کند که عایشه را می‌بیند. محمد و عایشه دلباخته‌ی هم می‌شوند اما جواهر هرگز به این وصلت رضا نیست.
آخر خواب‌گزار گفته بود که... »
 
حمید حیاتی، نویسنده و پژوهشگر در توضیح کتاب جدیدش گفت: رمان «جشن گل سرخ» سومین رمان من با تم عشقی و مذهبی است. وقایع این رمان در قرن نهم هجری قمری در زمان سلطان حسین بایقرا اتفاق می‌افتد.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «آفتاب از پنجره‌ی کوچک، چهارخانه‌ی روشن روی جاجیم انداخته بود؛ کنار کتاب‌ها. پدر به طویله شده بود تا استر مهیا کند. کبوتری چاهی لب‌بام نشسته بود و نوک زمین می‌زد و از دانه‌های گندم به جای مانده در لابه‌لای گلشن‌ها می‌جست و می‌خورد. پدر از حیاط به سوی اتاق روانه شد.»

از حمید حیاتی کتاب‌های «بر فراز عبث‌ناکی زندگی» و «میشل فوکو؛ پیدایش عقل کیفری» در زمینه‌ روانکاوی و فلسفه منتشر شده است. همچنین رمان «نامه‌ای به خورشید» توسط نشر آموت و «انگار به آن طرف خیابان رسیده‌ای!» توسط نشر آگه به چاپ رسیده است.

رمان «جشن گل سرخ» نوشته حمید حیاتی در 176 صفحه با شمارگان 400 نسخه، به بهای 12 هزار تومان از سوی نشر قطره منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها