شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹
پرفروش‌ترين كتاب نيويور‌ک‌تايمز به دست نوجوانان رسید

رمان «هفت‌‌تا هفت‌تا» نوشته‌ هالي گلدبرگ اسلون، برنده‌ جايزه‌ اندرسون پرايز ايتاليا و پرفروش‌ترين كتاب نيويورک تايمز با ترجمه آرزو احمي به همت انتشارات پيدايش راهی كتاب‌فروشی‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) «هفت‌تا هفت‌تا» هفدهمين رمان از مجموعه‌ «رمان‌هايی كه بايد خواند» نوشته‌ هالی گلدبرگ اسلون بوده و به تازگی با ترجمه آرزو احمی از سوی انتشارات پيدايش راهی بازار نشر شده است.
 
این رمان توانسته به‌عنوان پرفروش‌ترين كتاب نيويورک تايمز شناخته شود و جوایز مختلفی مانند‌ جايزه‌ اندرسون پرايز ايتاليا، جایزه کتاب هورن برای بهترین اثر داستانی، جایزه آلا در زمینه اثر برجسته کودکان، جایزه سی ال ای و نامزد جایزه کتاب دوروتی کانفیلد را کسب کند.
 
داستان رمان «هفت‌تا هفت‌تا» درباره‌ نبوغ است؛ همان گوهری كه زندگی انسان را زير و رو می‌كند. ويلوچنس نابغه است، يک نابغه چيزي را كه هيچ‌كس ديگری آن‌را نمی‌بيند هدف قرار می‌دهد و به هدف می‌زند؛ ويلو هم اين ويژگی را دارد. معلمان او معتقدند كه ويلو بسيار بااستعداد است، اما وقتی ويلو آزمون سراسری ايالتی را در 17 دقيقه تمام می‌كند و نمره‌ كامل را می‌گيرد، به او تهمت تقلب می‌زنند. اين اتفاق حوادث پيچيده‌ای را در زندگی او رقم می‌زند.
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «همین‌طور که اینجا، زیر سایه،‌ دور از آفتاب بعد از ظهر نشسته‌ام، هرجا که می‌توانم مهارتم را در ویتنامی‌ حرف زدن به‌کار می‌گیرم و از قرار معلوم خوب هم از پس این کار برمی‌آیم. دارم با دوست جدیدم مای حرف می‌زنم، اما حتی برادر همیشه بدخلق و ترسناک بزرگ‌ترش، کوانگ‌ها، به زبان خودشان ـ که حالا دیگر فقط تا حدی مخفی است ـ چند کلمه با من حرف می‌زند.

دل دوک که ماشینش ما را اینجا آورده، ساکت است. او ویتنامی حرف نمی‌زند. دوست ندارم کاری کنم که کسی از جمع بیرون بماند (این منم که همیشه از جمع بیرون می‌مانم، برای همین می‌دانم چه حالی دارد) اما به نظرم اشکالی ندارد آقای دوک فقط تماشاگر باشد. او مشاور مدرسه است و گوش دادن، بخش مهمی از مشاوره است. یا دست‌کم باید باشد.

بیشتر کارِ حرف زدن و خوردن به دوش مای است (وقتی دیگر از بستنی سیر می‌شوم، بقیه‌اش را می‌دهم به او) و با آفتابی که به صورتمان می‌تابد و بستنی خوشمزه‌ای که تمام حواسمان به آن است، تنها چیزی که از آن مطمئنم این است که هرگز این روز را فراموش نخواهم کرد...»
 
هالی گلدبرگ اسلون، متولد 1958، نویسنده، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس آمریکایی است. رمان‌های وی از پرفروش‌های فهرست نیویورک‌تایمز هستند. هالی در میشیگان به دنیا آمد و کودکی‌اش را همراه با پدرش که استاد دانشگاه و مادرش که معمار بود در کالیفرنیا، ندرلند، استانبول، واشنگتن و اورگان گذراند. وی چندین فیلم خانوادگی موفق را نوشته و کارگردانی کرده است. هالی دو پسر دارد و همراه شوهرش در سانتا مونیکای کالیفرنیا زندگی می‌کند. نخستین رمانش «آنجا هستم» نام داشت و کتاب بعدی‌اش «هفت‌تا هفت‌تا» در 2013 به چاپ رسید.
 
انتشارات پيدايش رمان «هفت‌تا هفت‌تا» را در قالب 487 صفحه با شمارگان یک‌هزار نسخه، به بهای سه هزار تومان منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها