دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
​داستان‌های سیلویا پلات به دست بچه‌ها رسید

بخش کودک و نوجوان انتشارات دنیای اقتصاد (نشر دارکوب) کتاب «آشپزخانه خانم گیلاس» نوشته سیلویا پلات را با ترجمه نیلوفر امرایی منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انتشارات دنیای اقتصاد (نشر دارکوب) به تازگی کتاب «آشپزخانه خانم گیلاس» شامل دو داستان از سیلویا پلات، نویسنده و شاعر بزرگ آمریکایی را با ترجمه نیلوفر امرایی برای گروه سنی «ب و ج» منتشر کرده است. این کتاب شامل دو داستان «آشپزخانة خانم گیلاس» و «این یک کت و شلوار معمولی نیست» است که در هر کدام ماجرای جداگانه‌ای برای بچه‌ها بیان می‌شود.
 
در بخشی از داستان «این یک کت و شلوار معمولی نیست» می‌خوانیم: «اگر مکس کت‌وشلوار دلخواهش را که می‌شد موقع هر کاری به تن کرد، پیدا می‌کرد، حتی گربه‌های خیابان و سگ‌های لم داده روی سنگفرش هم از بالا تا پایین شهر میومیوکنان و پارس‌کنان دنبال مکس راه می‌افتادند و او را تحسین می‌کردند. همه این‌ها بخشی از رویا و خیالبافی‌های مکس درباره کت‌ و شلوارش بود تا روزی که پستچی در خانه خانواده نیکس را زد و بسته بزرگ را تحویل داد.

بسته جعبه دراز و صافی بود که یک کاغذ کاهی دور آن پیچیده بودند و یک نخ قرمز رنگ هم روی این جعبه بزرگ گره خورده بود. مکس حروف سیاه درشت را روی بسته هجی کرد: ن ـ ی‌ ـ ک ـ س، اما اسم کوچک از روی جعبه پاک شده بود و حتی رئیس اداره پست وینکل‌برگ هم نتوانسته بود روی جعبه را بخواند. به همین علت کسی نمی‌توانست حدس بزند که این بسته برای کدام یک از اعضای خانواده نیکس است. بسته ممکن بود برای بابا نیکس، یا پل یا امیل یا والتر یا اوتو یا هیو یا یوهان باشد، حتی شاید برای مکس باشد، هیچکس نمی‌توانست با اطمینان از این موضوع حرف بزند...»
 
سیلویا پلات، برای خواننده‌های بزرگسال نامی آشناست. وی یکی از بزرگ‌ترین شاعران آمریکایی عصر حاضر و نویسنده رمان بحث‌برانگیز «حباب شیشه» است، اما این شاعر آمریکایی برای کودکان هم می‌نوشت. پلات در کارنامه ادبی‌اش دو داستان بلند و یک شعر بلند برای کودکان هم دارد.
 
بخش کودک و نوجوان انتشارات دنیای اقتصاد (نشر دارکوب) کتاب «آشپزخانه خانم گیلاس» را در 47 صفحه مصور با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه منتشر کرده و علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به بهای هفت هزار تومان خریداری کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها