یکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵
​عوامل «بیماری قند» برای کودکان تشریح شد

انتشارات تیمورزاده با همکاری نشر طبیب، کتاب «بیماری قند» از مجموعه کتاب‌های «سلامت من» با ترجمه دکتر فریبا قربانی را برای مطالعه کودکان و نوجوانان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) انتشارات تیمورزاده با همکاری نشر طبیب کتاب «بیماری قند» از مجموعه کتاب‌های «سلامت من» نوشته مشترک آلوین سیلور استاین، ویرجینیا سیلور استاین و لورا سیلور استاین با ترجمه دکتر فریبا قربانی را برای مطالعه گروه سنی کودک و نوجوان منتشر کرده است.
 
در پشت جلد این کتاب‌ها آمده است: «آیا تا به حال این جمله را شنیده‌اید که «سلامتی بزرگ‌ترین نعمت است؟»، سلامتی برای همه ما اهمیت زیادی دارد. اگر مبتلا به سرماخوردگی و یا آبله مرغان شوید و یا یکی از استخوان‌های شما بشکند، متوجه خواهید شد زمانی‌که سلامتی بدن شما به خطر افتاده، شاد بودن بسیار سخت و دشوار است. سرماخوردگی احساس کسالت و خستگی ایجاد می‌کند و آبله‌مرغان باعث خارش پوست می‌شود. شکستگی استخوان نیز بسیار دردناک است. این مجموعه کتاب‌ها به شما کمک خواهند کرد تا در مورد مشکلات کوچک مربوط به سلامت که همه معمولاً با آن ها روبه‌رو می‌شویم، بیشتر بیاموزید. در طول این زمان، شما یاد خواهید گرفت چگونه همه قسمت‌های بدن با یکدیگر همکاری می‌کنند تا حافظ سلامتی شما باشند.»
 
در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «غذا در دهان، معده و روده‌ها خرد و نشاسته آن بر اثر فرآیند هضم به قند تبدیل می‌شود. با ورود قندها و سایر مواد غذایی به خون، انسولین کار خود را آغاز می‌کند. وقتی قند خون افزایش می‌یابد، لوزالمعده انسولین ترشح می‌کند. انسولین با خارج کردن گلوکز از خون و وارد کردن آن به درون سلول‌های بدن، سطح گلوکز را پایین می‌آورد. مقداری از قند سلول‌ها به‌طور مستقیم برای تولید انرژی، مورد استفاده قرار می‌گیرد و مقداری از آن به نشاسته و چربی تبدیل و در بدن ذخیره می‌شود. نشاسته چربی اشکال مفید قند ذخیره‌ای هستند و تا زمانی باقی می‌مانند که بدن به انرژی بیشتری نیاز داشته باشد...»
 
انتشارات تیمورزاده با همکاری نشر طبیب نخستین کتاب «بیماری قند» را با شمارگان سه هزار نسخه در 48 صفحه، به بهای هفت هزار و 500 تومان روانه بازار نشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها